Beslutsångest... haha!

Jag tror allvarligt att jag ligger rätt så högt på listan över de människor som har mest beslutsångest. T.o.m. i vanliga små saker så har jag så svårt att bestämma mig så det är inte klokt! Att äta ute är nästan alltid en pina för jag kan inte bestämma mig för vilken sorts mat jag vill ha. Det är oftast bara så att jag vet vilken sorts mat jag inte vill ha. Det är nästan alltid likadant när jag ska handla nåt också, må så vara kläder eller vad som helst. I bland (läs: ofta) får jag sån beslutsångest att jag sist och slutligen inte köper nåt eller kommer hem med nåt helt annat än det jag egentligen skulle ha. Det må låta som bagateller och visst, det kanske är bagateller, men hur bagatellartat det än är så är det en väldigt jobbig känsla.  

Så nu sitter jag riktigt i smeten för jag hann bara posta mitt tidigare blogginlägg om sommarjobbet så kollar jag min mail och ser att jag fått mail från en av avdelningarna på Vasa centralsjukhus dit jag också sökte sommarjobb. De ber mig ta kontakt och bestämma tid för en intervju om jag fortfarande är intresserad. Det skulle gälla en av avdelningarna där jag ska göra min praktik nu om några veckor. Så nu är jag helt "uppochned". Ska jag nöja mig med det jobb jag har fått eller ska jag ändå gå på intervju? Jag vet ju ännu inget om avdelningen, jag ska vara där först v 18-22, alltså maj o första veckan i juni. Tänk om jag får jobb där men inser redan på praktiken att jag inte alls trivs där, vad gör jag då? Å andra sidan tror jag att jag skulle lära mig mera "klinisk vård" på den avdelningen än jag skulle på det åldringsboende där jag fått jobb. Jajja... här kan vi snacka i-landsproblem! Skulle ventilera med gubben men han är på jobb ännu 45 minuter och han behagade inte svara när jag ringde. Så nu får jag sitta här en stund och våndas över stackars stackars mig som har valmöjligheter när det gäller sommarjobb!


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort