Hemma igen

Har kommit lyckligt hem till Vasa igen. Kom till Kållby strax över ett i natt så vi sov där och hämtade upp Kira i morse. Nu har gubben åkt till jobbet, jag sitter här och fördriver tiden för att inte behöva packa upp, tvätta kläder eller städa. Borde ju handla också för den delen, som alltid efter en längre resa så gapar det tomt i kylskåpet, så om jag inte vill börja äta på kylskåpslampan gör jag bäst i att ta en sväng via butiken också.
Har ingen skola resten av veckan. Skulle ju egentligen ha fått våra rubriker för lärdomsprovet idag, men det visade sig att barnmorskorna hade fått dem redan i går, då varken Anette eller jag var där, så vi fick ledigt i dag och så ska vi diskutera med vår handledande lärare på tisdag om nån rubrik. Ni kan ju hålla tummarna för att det blir nåt väldigt intressant och engagerande ämne. Annars blir det lite väl tungt att jobba med det i drygt ett år.
I dag ska jag bara in en kort sväng till skolan på utvecklingssamtal med min tutorlärare. Eller om det nu blir invecklingssamtal, man vet ju aldrig. Lyckligtvis har den där mest akuta pressen som jag kände när skolan började lättat i någon mån. Borde bara ta och börja läsa på min tent i FU02 som vi har den första oktober, så skulle läget kännas lite mera under kontroll.
På tal om kontroll så brukar min man säga nåt som han säkert hört av nån annan vis människa nångång. "Att ha kontroll är inte att kunna kontrollera saker som sker utan i stället att kunna kontrollera sina reaktioner på det som sker." Jag önskar verkligen att jag kunde få detta att fungera i praktiken för min del. Det är jobbigt att bli frustrerad över saker man inte kan rå på, men jag är hopplös när det gäller sånt. Saker som jag inte kan nåt åt, som t.ex. vädret, lektionstider som flyttas, oväntade situationer som sätter alla ens planer på ända, allt sånt kan jag bli otroligt irriterad på, vilket stjäl en massa energi. Vore det bara så enkelt som det låter så skulle jag verkligen vilja ändra på det, men är man kontrollfreak så är det lättare sagt än gjort.
Hoppas ni har förmågan att ta dagen som den kommer utan att hänga upp er på småsaker. I såfall avundas jag er!
Ha en skön dag!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort