I morgon

borde jag ha färdigt packat, har jag ens börjat? Nåupp. Kommer det att fixa sig ändå? Javisst. Marika - the queen of sista minuten packande.
Är ändå mäkta stolt över vad jag åstadkommit idag, Frida och Emma var här hos oss från tio i morse och vi svepte ihop en hejdundrande bra powerpoint presentation om olika sorts intervjutekniker man kan använda sig av när man forskar. Intressant eller hur? Sen har jag fått klippt, borstat och badat min söta lilla vovve och nu är hon så mjuk och skön att man bara vill gosa med henne. Det är det jag är mest stolt över, för i övrigt har jag nu inte gjort så värst, ja, tvättat de sista kläderna inför resan förstås, men det var "bara" tre maskiner, så det räknas knappt. :P
I morgon har jag tre timmar i skolan på eftermiddan, sen ska väskor, man och hund packas in i bilen och så styr vi kosan norrut. Kira lämnas av i Kivilös och sen är det uppsamling i Kållby innan vi riktar näsan mot Vanda, snart snart snart är det dags för sol och värme. Underbart!
Hade Moa, Melker och deras pappa på visit i går medan de väntade på sin duktiga mamma som skulle komma hemflygande från tjejmilen i stockholm. Duktigt jobbat N! :) Moa underhöll som vanligt med sina frågor och kommentarer. Efter en promenad på kvällskvisten så tyckte hon att hon nog behövde duscha, så hon fick välja en handduk ut vår garderob. När hon fick se de tre högarna med handdukar och jag sa att hon fick välja vilken hon vill ha så var hennes oslagbara kommentar: Nee Marika, du skämtar! Med exakt rätt betoning, mamma upp i dagen. Haha! Dessutom har hon börjat fundera så mycket den sista tiden om varför jag inte har nån bebis i magen. Men som hon konstaterade när vi var ute och gick att alla behöver ju inte ha det. Kanske om man är en Marika så behöver man inte nån bebis. Ja vad svarar man på sånt? Jag borde verkligen ta och skriva ner alla hennes olika kommentarer, de är oslagbara för att komma från en treåring. Vi hittade lite gamla saker i min byrålåda, bl.a. en ring med en delfin på som hon så gärna ville ha. Eftersom det var en ring med ställbar storlek så gav jag den åt henne och hon satt och beundrade den en stund innan hon konstaterade att sen när hon gifter sig med Eddie så ska han sätta just den ringen på hennes finger. Så nu har jag besparat dem kostnaden för en vigselring då, sämre faddermor kan man ha! :P
Nu måste jag nog söka mig i säng, har ju som sagt lite packade att fixa i morgon. Godnatt!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort