Duktig i dag

Jag har målat på flitigt i dag. Började redan från morgonen och fick på förmiddagen hjälp av min fina kusin Anna. Tur att man är kvinnor så att man kan både måla och prata på samma gång! :) Vi blir inte utan samtalsämnen i första taget, nåt släktfel kanske? Höll sedan på till en fem tiden, sen åkte jag till Kållby på mat. Efter maten kom min kära mor och hjälpte mig och vid halv nio tyckte vi att det fick räcka som dagsverke.
.
Nu är alltså spisrummets väggar färdigmålade, bara ett varv i taket och eventuellt ett varv på fönsterkarmarna, så är det klart. I hallen i källaren fick vi målat alla väggar, ska se hur det ser ut sen när det torkat ordentligt, det kan hända att det behövs ett varv med färg ännu, men den såg nog ut att täcka rätt så bra. Sen ska taket målas där också men mina axlar och takmålande är inte den bästa kombinationen, så det tror jag gubben får fixa i helgen. :)
.
Borde måla en bit upp på väggen i trappan också, men vi hann inte i kväll. Det skulle ha tagit så länge att täcka in alla trappsteg och sen borde vi få nerskruvat trappräcket också för att slippa åt överallt och till det saknade vi rätta verktyg. Vi får ta det en annan gång! (Har ju hela livet på mig... ;) )
.
Min kropp säger att den är trött efter 12 h dagsverke så jag tror bestämt att jag dyker i säng rätt så snart. Ska bara ta en runda i cybervärlden först och se om det hänt nåt spännande ute i världen. Godnatt med er!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort