Skolkare

Jag erkänner, jag har skolkat på eftermiddagen idag. Vi hade föreläsning om rusmedelsmissbruk och behandlingar och eftersom mina kompisar också tänkte gå hem efter maten så kunde ju inte jag vara sämre.. :)

For via biblioteket för att förhandsrösta, så nu slipper jag fundera på den saken. Jag har dragit mitt strå till stacken i alla fall. Politik är inte mitt största intresseområde måste jag erkänna, men jag tycker absolut att man ska utnyttja den rösträtt man har.

Sen har jag suttit och betalt en massa räkningar. Det är inte så roligt de gånger totala summan av räkningarna kryper över fyrasiffrigt. I maj månad ska vi ju dessutom betala både hyra och på huslånet så man borde ju ha med det i beräkningarna också. Är det inte det ena så är det det andra... :) Dock fick jag mitt skattebesked i dag och jag blir hela 152 € rikare i december. Skönt att inte behöva betala åtminstone.

Jag har en massa saker som jag menat att jag ska få gjort den här veckan. Jag ska ha tvättat och vikt undan alla vinterkläder, borstat och tvättat Kira innan hon blir alldeles tovig och grå, fört papper, glas och metall till insamlingspunkten, tvättat en massa kläder, gymma, städa... you name it. Dock känns ingen av dessa saker särdeles lockande för tillfället, men förhoppningsvis får jag nu något gjort i alla fall.

Har åtminstone fått iväg skickat vårt EA åt vår lärare och till de klasskompisar som ska opponera vårt arbete på fredagens mellanseminarium. Ska bli intressant att se vilka kommentarer vi får. Nu ska jag mysa lite med min söta vovve. Det är bara ca en och en halv vecka kvar tills beräknad valpning. Vad tror ni det blir? Jag gissar på högst tre valpar, men David tror att det blir minst fyra. Spännande tider man lever i. :)





Liten Kira. Världen sötaste!


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort