Vilken intressant dag!

I dag pratade vi om krystningsskedet och sedan hade vår lärare en förevisning med skolans nya modell. Läraren var mycket nöjd med den nya modellen också och sa att den var väldigt autentisk i motsats till de tidigare modeller som finns på skolan. På torsdag ska vi få öva själva på uthjälpningar och det ska bli så roligt!

Har nu äntligen fått resultatet från mödravårdstenten och även om jag inte är nöjd med den fyra jag fick så är jag ändå lättad. Tenten var som sagt fruktansvärd och även om jag satt och skrev som en tok i nästan tre timmar så kom jag senare på flera saker som jag nog visste, men inte kom i håg att skriva ner under tenten. Jag hade redan bestämt att om jag får en trea eller sämre så skriver jag om, men nu slipper jag ju det åtminstone. Skönt.

Får väl redan börja läsa på nästa tent om förlossningsvårdkonst, för jag antar att den kommer att vara minst lika omfattande, om inte värre. Lyckligtvis har jag ju ingen farmakologitent som jag måste koncentrera mig på samtidigt den här gången.

Ett smärre missöde upptäckte jag i morse då jag märkte att jag glömt hela min toalettväska i Lepplax. Fick börja gräva i vårt spegelskåp i toaletten och hittade lyckligtvis en tandkrämstub som jag fick ut det sista ur och sedan fick jag borstat håret med en liten kam jag hittade. Blev att åka via butiken nu på hemvägen och hamstra en massa toalettsaker. Sen har jag ju ingen mikro heller eftersom gubben tagit den till Lepplax. Jag hade nog tänkt att jag skulle klara mig utan men efter att just ha tryckt i mig de kalla resterna av gårdagens pizzalunch så känns det som att en mikro inte hade suttit helt fel. Tur att det är övergående, detta provisoriska boende. :)


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort