1!

Ett morgonskifte kvar innan det är dags för min "semester". Jag tycker dagarna bara rusar fram. Nu har ännu en sommar försvunnit och det dröjer minst nio månader innan nästa sommar riktigt börjar visa sig från sin bästa sida. Även om jag hunnit njuta mera av både vädret och haft lite mera tur med mina lediga dagar (i fjol var det mulet på minst 90% av mina lediga dagar), så känner jag ändå att allt för stor del av min sommar har gått åt till arbete. Lite surt, men med tanke på att gubben inte fått ett rött öre i lön sedan midsommar så har man inte så mycket val heller. Vilken tur ändå att hans sjukledighet inföll under sommaren då jag förtjänar, annars hade vi nog snabbt konkursat. Nu väntar vi med spänning på att få lite sjukersättning retroaktivt från FPA, vilket nog inte sker i första taget om det är som vanligt...
.
Sitter nu och väntar på att gubben ska dyka upp från jobbet, har lite hjärnstillestånd för tillfället pga av allt snor som stockats uppe i skallen på mig så redan tanken på att göra nån mat eller nåt känns övermäktig. Den arma musrackaren väckte mig i natt också då han hade ett maratonlopp på vårt sovrumstak. Den rackaren har redan överlistat vår musfälla tre gånger så det blir nog att ta till några mera effektiva metoder. Vi har nog köpt "råttgift", men samtidigt är jag lite rädd att använda det just för risken att Kira eller nåt annat oskyldigt djur skulle få i sig det av misstag.
.
Kanske ska jag krypa under filten ett par minuter och återhämta mig efter en relativt stressig dag. Sen får vi se vad kvällen bjuder på. Ha de gött!
.
Nu ska jag vara riktigt snäll och bjuda på en liiiten liiiten smygtitt på vårt ännu halvfärdiga kök. Håll till godo!
.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort