Nu är det vår, trallallallaa...

Snödropp från taket så att det hörs ända in när det skvalar. Har suttit en stund med mina artiklar nu och medan jag väntar på ett mailsvar från min skrivarkompis så ska jag och Kira ta oss en tur i det våriga vädret. Jag börjar inse att jag får vänta förgäves på det där solskenet men det är ju ändå ett par plusgrader så nog ska vi klara oss. Jag antar att jag får räkna med att ha en rejält blöt hund innan vi är hemma igen. Undrar hur många veckor det behöver töa innan våra vansinniga snödrivor smälter bort, vi kanske t.o.m. hinner flytta innan dess. ;)
.
Gubben ringde för en stund sedan och meddelade att vi får gäster i kväll, vilken tur att det lämnat över ett och annat från helgen så man nu har nåt att bjuda på. :) Alla andra vänner och bekanta som inte kommit sig för att hälsa på oss tidigare får gärna komma nu de närmaste veckorna så ni hinner innan vi flyttar. Visst får ni komma och hälsa på efter att vi flyttat också, men jag antar att det kommer att ta en par månader innan vi är klara med renoveringen och har var sak på sin plats.
.
Jag måste erkänna att det fortfarande känns overkligt att vi har köpt huset. Eftersom ingen av oss är hemma från Lepplax och ingen av oss någonsin bott där så ska det bli spännande att se hur vi börjar trivas. Det tar ju alltid en tid innan man lär känna ett nytt ställe, innan man vet vart alla vägar leder och var dom riktiga "smultronställena" finns. Lyckligtvis har vi många vänner som bor där så jag tror inte att vi kommer att känna oss alldeles ensamma och bortkomna. Jag tycker också att det är bra att vi flyttar någonstans där ingen av oss har bott förut. Det är liksom mera på "samma villkor" då. Hur som helst så ska det bli roligt och om jag har lärt mig något så är det att man aldrig skall säga aldrig. Bara för ett par månader sedan så sa ju jag att jag aldrig skall ha något renoveringsobjekt mera. Efter att ha renoverat upp tre av de fyra ställen vi bott på sedan vi gifte oss så hade jag fått nog och bestämt mig för att nästa hus jag flyttar i skall vara så nybyggt eller färdigrenoverat att jag inte behöver renovera själv. Ack så man kan bedra sig... ;) Nu ser jag dock fram emot renoverandet. Jag kan ju bara instämma i uttrycket: "he  e rokoan kaar som int kan änder se". :)
.
Nåja, nu promenad!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort