Josef

Jag har tagit det rätt så lugnt i dag. Suttit och tittat på olika program från kanal 5 play och virkat mormorsrutor till en filt åt Josef. Om ni undrar vem Josef är så kan jag bara säga att det undrar jag också, men han har varit en del av våra liv de senaste månaderna. Det började med att vi pratade om barn en kväll när vi körde hemåt. Jag minns inte ens vart vi hade varit och hur vi kom in på ämnet men gubben tyckte bestämt att den dagen vi får en son så ska han heta Josef. Vi diskuterade lite namn och sen när jag kom hem så tänkte jag att jag skulle kolla upp om jag hittar nån sida på nätet där man kan se vad olika namn betyder eftersom jag tycker sånt är intressant.
.
Sagt och gjort, väl hemkommen så googlar jag på nåt i stil med "namn och betydelse" och får upp den här sidan. Man skulle alltså fylla i sina egna namn och sen så föreslog sidan ett namn på ens barn. Jag kunde ju förstås inte låta bli att testa och fyllde i våra namn. Gissa om jag tänkte trilla av stolen när namnet som sidan föreslog var just det - Josef! Sen visade det sig ytterligare att Josef har namnsdag på Davids födelsedag. Saken var alltså avgjord och nu pratar vi om Josef som om han redan fanns. Vilket han ju gör förstås, om än bara i våra drömmar.
.
Här är alltså början till Josefs filt. :)
.

Kommentarer
Janna

Tummen upp för Josef, ett mycket vackert namn! ;) Jag prova lägg in vår namn å namnet som föreslogs va Gert... Ja känder däremot me liiti skeptisk till om lillkillen faktiskt ska heit he... :)

2011-10-07 @ 15:10:45
Marika

Haha! Ja, ja tror int man ska ta döm så gravallvarligt dömde namnförslage man får. :) Fast va sko feilas Gert? :P

2011-10-10 @ 10:37:47

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort