Måndag

Jag tänkte först skriva Godmorgon, men sen konstaterade jag att det var minst sagt förmiddag redan och då fick det vara... I dag skulle jag ju egentligen vara ledig och ge mig på ett första försök till en kvalitativ innehållsanalysering av våra intervjuer till EA. Dock blev det lite upp och ner med mitt jobbande i helgen. När jag sista och slutligen kom mig till nattskiftet som jag blev inringd till så upptäcktes det att hon som jag skulle vikariera inte hade fått någon info om att de hittat en vikarie så hon kom likväl till nattskiftet. Även om jag hade fått lämna och jobba natt då jag redan hade blivit lovad det så tyckte jag att det kändes lite onödigt med tanke på att vi skulle ha varit 4 st och det inte var så många patienter in på avdelningen för tillfället. Så jag stack hem igen och dök i stället upp där på lördagsmorgonen som planerat. Dock hade jag ju missat fredagens kvällsskifte pga detta så nu är jag så illa tvungen att jobba in det i kväll för att mina timmar ska räcka till.  Jag har alltså inte så många timmar på mig att analysera som jag hade tänkt. I morgon ska jag till Vasa för att träffa Anette och så får vi se hur vi kommer vidare. Å hej, å hå!
.
Mitä muuta? Lördagskvällen? Sov som en stock i ett par timmar efter avslutat morgonskifte sedan drog vi till Kållby där mina sötnosar till syskonbarn befann sig. Tyvärr hann vi bara möta Kevin och Pontus i farten, de var på väg hem då vi kom, men de andra små gullungarna var där en liten stund längre. Jag fick (efter års väntan) äntligen spela Alias igen (och gissa vem som vann med solklar ledning, hrrrmm.... ;) ) Sen har jag stickelistickat lite på en av höstens beställningsmössor. Och konstaterat att mina mormorsrutor till Josefs filt inte var rätt virkade, jag har gjort för många lösa maskor mellan stolparna så det blev för stora hål emellan, tror jag ska göra ett nytt försök, kanske med nya färger. När vi drog hemåt från mina föräldrars där strax före elva på lördagskvällen var jag ju (tack vare mina timmar på soffan tidigare på kvällen) inte så särdeles trött så vi körde in till stan för att kolla lite hur det ser ut där nuförtiden. Vi kunde konstera att det inte ändrat nämnvärt på de senaste tio åren förutom att vi kände oss som några fossil där vi körde på "rundi". :P Vi konstaterade att de flesta andra i vår ålder nattat barnen för flera timmar sedan och troligtvis själva också sover vid det här laget. Vi tog en osthamburgarvända via "Mäcken" och sen körde vi hem.
.
Det blev en kort natt eftersom jag aldrig tänkte få tag i sömnen (än en gång tack vare min timmar på soffan tidigare på kvällen) och sen när klockan ringde för att vi skulle upp och till gudstjänst i Vasa så var det bara att masa sig upp och hoppa i duschen. En morgondusch fick mig att piggna till och när jag kommer upp igen och märker att gubben fortfarande ligger och drar sig börjar jag ju jaga på honom för att få honom att stiga upp. HAn fräser bara surt åt mig att "behöver du verkligen två timmar på dig för att ställa dig?" Ooops, jag hade visst ställt klockan på kvart före sex. FAIL! Försökte slänga mig ner i sängen igen och sova en timme till, men duschen hade fått mig så pass vaken att det var omöjligt att somna. Så med fyra timmars sömn i bagaget hoppade vi in i Mia och Hassis bil där strax efter åtta och åkte tur och retur till Vasa. Sen blev det bråttom hem också eftersom jag skulle till kvällskiftet. Där fick jag sköta underbart söta bebisar och få nytta av mina eminenta kunskaper inom amningshandledning, eller hur det nu var... :)
.
The best av allt är att Nina och Dantti varit till Luleå i helgen och troligtvis fått med sig RÄTT badrumsskåp åt oss! Gubben ska hämta det i kväll och sen blir det snart ett wc här på övrevåningen också ska vi hoppas. Det andra badrummskåpet ska vi ta med när vi åker till Tammerfors nästa veckas helg och då byter vi ut det till nåt annat i stället. Gubben har ju börjat prata om att vi skulle ta in på nåt badhotell den där helgen, vi får se hur det blir... :) En skön vecka till er alla!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort