Tisdag

Har överlevt dag 2 i skolan efter jullovet och i dag fick vi t.o.m. sluta lite tidigare tack vare vår förkortade matrast - behöver jag ens säga att det var skönt att få köra hem i dagsljus i stället för skymning? I morgon är jag ledig, men har program inbokat genast från morgonen. Jag ska för det första gå till labben och ta mina blodprov och sedan ska jag sköta mina söta systersöner medans deras föräldrar är på UL och kollar lillebröderna. Sen ska jag ta en dust med EA är det tänkt.
.
Läkaren som ringde mig i går pratade "svyska" (svenska med kraftig rysk brytning) och dessutom råkade vi köra efter en plogbil som skrapade bort skarpa snökanter från vägen så jag hörde ungefär hälften av vad hon sa och förstod sen hälften av det jag hörde. Men åtminstone ska jag få kollat mina sköldkörtelvärden och sedan var det nåt annat också, men det hörde jag inte vad hon sa, så det återstår att se vad som blir kollat.
.
Nu borde jag ta itu med någon form av matlagning, men orken tryter. Sov uruselt i natt trots att vi gick och lade oss rekordtidigt, inte hade sovit på dagen och dessutom hade jag varit på promenad med min kära mor. Jag tyckte alltså att jag hade alla förutsättningar för en superb nattsömn, men där fick jag ge mig. Får hoppas på bättre lycka nästa natt. Nåväl - nu står valet mellan att koka ris att äta med gubbens nötinnerfilé i rödvinssås eller att göra tortillas. Åh, dessa i-landsproblem.
.
Ha en skön tisdagkväll!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort