Förälskad

 
 
Arabias nya Lei serie. Den är alldeles alldeles underbar. 
 
//hon som i övrigt har noll koll på porslin

Hehe

Gissa vem som är ledig söndag, måndag, tisdag.... 8)

https://cdn2.cdnme.se/634602/6-3/pic_51c2bbae9606ee50bf2f15bd.jpg" class="image">


Gääääsp!

Efter en ledig helg då vi hyllade ungdomen i oss genom att svänga dygnet halvt upp och ned, så var det nog med ögonen i kors som jag åkte till jobbet i morse. Vilken tur då att jag bara hade i dag att jobba och sen är ledig i tre dagar igen. ;) jag håller tummarna för att vädret ska vara någorlunda vackert, för sen när alla andra blir lediga och ska fira midsommar i den utlovade värmen, då sticker jag till jobbet. 
 
Jobbet ja, fick i dag bekräftat att det blev som jag befarade, det finns inget jobb åt mig på vbBB (världens bästa BB) till hösten. Visserligen var det väntat, men det känns ju ändå trist. Till all lycka vet jag att jag inte blir helt utan jobb, har blivit lovad fortsättning där jag är nu ifall jag inte skulle få fortsätta på BB. Sen att det inte är barnmorskejobb känns ju sådär. Å ena sidan trivs jag riktigt bra sen jag kommit mera in i rutinerna och jobbarkompisarna är ju toppen, men å andra sidan så känner jag ju nog att det är barnmorska som jag är i själ och hjärta. 
 
Jag funderar på att söka jobb i grannstaden, men det är ju inte alls sagt att det ens finns jobb åt mig där. Dessutom känns det lite trist också att byta arbetsgivare när man äntligen börjat tjäna in lite semester igen. Jag får fundera både en och två gånger innan jag bestämt mig för hur jag ska göra. Det brukar ju ha en tendens att ordna upp sig i slutändan så nog ska det väl göra det den här gången också. 
 
Nu ska jag i allafall fokusera på mina nio sista arbetsskiften innan det är dags för min första riktiga semester på fem år! Senast jag hade semester var när jag startade den här bloggen, och jag minns det som att det var soligt och varmt varje dag, vi hade sverigegäster hos oss och hängde på sjön var och varannan dag. En hel del vatten har runnit under broarna sedan dess, det har varit fem innehållsrika och ibland tuffa år, men visst har vi hunnit njuta en del också mellan varven. 
 
Nåväl, en skön midsommarvecka till er alla!k

Virkad filt

Inspirerad av svägerskan Mela tänkte jag pröva på att virka en vågig babyfilt. Jag tog första bästa garn jag hade i min handarbetskorg och började på, men sen vet jag inte riktigt vad som hände för filten blev allt annat än "baby". De slutliga måtten landade på ca 120x80 cm, men visst, om man viker den fyrdubbelt får den kanske rum i en barnvagn. :) I vilket fall som helst är den alldeles lagom stor och lagom varm att svepa om axlarna sen när kvällarna blir svala. Jag fick blodad tand för det här filtvirkandet också så nog ska det väl bli en babyfilt ännu. Kanske i lite olika färger, den här blev ju bara enfärgat naturvit, vilket i och för sig kan vara fint det också. :) 
 
 
 

Hurtbullen

Började dagen med en morgonlänk tillsammans med svägerskan Mia. Fick igen problem med domnande fötter, irriterande! Lagom varmt dock och en riktigt härlig start på dagen. Nu skulle det bara gälla att orka ta tag i städningen. Jag fick hem mitt Adlibris paket med fyra nya böcker häromdagen och nu lockar det mera att slänga sig på den halvfärdiga terassen med en bok i handen än att grabba dammsugaren och ta en svängom.

Jobb väntar i helgen, sen är det måndag igen, ledig dag för min del och så får vi ju hämta upp David från tåget på eftermiddagen. Jippi! :)

Nä, nu är det bara att bita i det sura äpplet och riva i gång, huset kommer helt klart inte att städa sig självt trots att gubben är bortrest.

Nu är det sommar nu är det sol

Nu har fötterna intagit sommar"nyans"...


Torsdag

I går tillbringade jag nästan hela dagen i sällskap med mina systrar, några kusiner och en hel drös syskon- och kusinbarn. Ljudnivån är stundtals rätt så hög men lyckligtvis kan man ju vara ute mellan varven när det är så här vackert väder. Jag fick min dos av barnaskrik och skratt och kunde sen också njuta av ensamheten när jag kom hem på kvällen. 
 
I dag ska jag på ett ärende till grannstaden i norr och undrar om jag samtidigt ska passa på och leta ett par löpartights på Cubus. Syrran hade ett par därifrån och det var säkert tack vare dem hon sprang snabbare än mig på Nice Run. ;) vi får se vad jag orkar, hinner och har råd med. Var finns Cubus i Kokkola förresten, eller finns det ens? Nu blir jag osäker. Får ringa sis och fråga. Om inte annat borde det ju finnas på H&M, därifrån hade svägerskan införskaffat sina och hon sprang tillsammans med syrran så jag antar att löparbrallor från H&M också ger mera fart i benen. ;)
 
Ha en fin dag!
 
update: när syrran inte svarar så finns ju alltid Google och tydligen har de Cubus i chydenia, gott så. :)

Hej hej!

I dag har jag varit på mitt livs första Nice Run. Loppet var drygt 5,5 km och jag sprang så mycket jag orkade. Fick dock världens domningsattack i fötterna och från strax före tre km till strax före mål kändes det som om jag sprang på några konstiga klumpar i stället för fötter. Jag vet inte hur de domnade så där, men jag misstänker att det beror på att jag har lite spända muskler i vaderna. Roligt var det i vilket fall som helst och jag riktigt längtar tills jag ska springa nästa gång. Det är fortfarande jättetungt och min kropp är egentligen ännu 25 kilo för tung för att springa med, men jag försöker minnas att ta vilodagar och att stretcha ordentligt. 
 
I dag när jag sovit efter vaknatt skjutsade jag gubben till tåget. Han ska vara på konferens i Bulgarien ett par dagar framöver och kommer hem först på måndag. Jag tycker att det är tråkigt att vara ensam men jag ska försöka fylla de här ensamma dagarna med så mycket meningsfulla aktiviteter som möjligt så känns tiden kanske inte så lång. Sen kanske jag ska städa riktigt ordentligt också och njuta av att ingen stökar ner direkt efter att jag blivit klar. ;)
 
Nu ska jag ta en skön dusch och sedan ska jag stretcha lite till innan det är dags att gå och hälsa på herr Blund. Godnatt! 

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort