Hej hej!

Jag lever och mår, men har lite fullt upp för tillfället. :) I onsdags packade jag min väska för att på torsdagen efter jobbet träffa min kära mor och vännerna Sonja och Sofia. Sen stack vi i väg söderut en sväng, närmare bestämt till Vasa, därifrån till Helsingfors och vidare till Stockholm. Vi bodde på STF Fridhemsplan och vandrarhemmet var riktigt bra, den sista natten blev vi dock störda av grannarna, ett gäng ungdomar som inte varit närvarande när hyfs och hänsyn delades ut. Dagarna spenderades delvis på stan i alla dess butiker, delvis låg vi på rummet och löste korsord och delvis kockade vi i vandrarhemmets kök. Vi premiäråkte tunnelbana och besökte LFS gudstjänst innan det blev söndagslunch i gamla stan. Helgen har bjudit på många skratt och jag är minst lika förtjust i Stockholm som jag varit från förut. Har t.o.m. börjat kika på flygbiljetter om man skulle få med sig gubben dit en sväng. Trötta men glada kom vi hem sent på söndagkväll och det var inget nöje att stiga upp halv sex på måndag morgon, men praktiken kallade.
.
Jag sov hela måndagskvällen, kom till "liv" ungefär vid tio och efter en dusch kröp jag i säng och sov till halv sex nästa morgon. Efter det började jag nästan känna mig som människa igen. På väg hem från jobbet i går ringde syster S och frågade om jag kommer med till simhallen med K&P. Jag var inte sen att haka på och efter att ha fixat ihop en zuccinigratäng med getost och pesto (som inte alls var god, tyvärr) och gubben stekt köttfärsbiffar (de var desto godare) så hoppade jag i bilen och åkte till simhallen. Där plaskade vi och rutschade så det stod härliga till i nån timme eller så. På väg hem ringde kusin vitamin Tina och undrade om jag hade tid att komma på baktillbehörsparty. Även om jag inte är någon bagare så tänkte jag att det nog inte kan skada att komma, man kunde ju kanske bli inspirerad om inte annat, så jag svängde om och for mot Larsmo. Resultatet blev en ställbar rund kakform och en förpackning med snygga muffinsformar. Som bonus fick jag träffa underbaraste Moah.
.
När jag kom hem var vi tvungna att åka och hämta gubbens bil som stått i Kållby sedan helgen. Det blev alltså ett rännande längs med vägarna hela halva gårdagen men det blir bara så ibland. Dagar som denna känner jag ändå en så stor glädje över att jag bor så nära min kära familj och att man kan spontanträffas bara sådär en dag mitt i veckan. Underbart!
.
I dag är det kvällsskifte för min del. Det känns riktigt skönt även om det innebär att jag missar veckans volleyboll. Blev uppringd från BB i morse och erbjuden lite helgjobb så det blir ett nattskifte där i helgen också. Känns som om det igen är länge sen jag jobbat där, det är väl en åtta veckor sen jag sist hade nattskiften en helg. Ska bli riktigt roligt och dessutom hoppas jag att det ger ett välkommet tillskott i börsen där förra helgens Stockholmresa gjorde ett märkbart hål.
.
Nu ska jag försöka aktivera mig med något vettigt under de sista timmarna innan jag åker i väg till Kokkola, det är bara att välja och vraka mellan skolarbeten, promenad, städning eller lite annat smått och gott. Skön onsdag till er!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort