Koka kola

Eftersom jag ska få fina gäster i kväll så tänkte jag koka lite julgodis för att ha nåt gott att bjuda på. Första försöket var svägerskans chokladkola, men jag brände hela skiten satsen så det var bara att slänga. Receptet var det nog inget fel på, snarare kokerskan. Men, men jag "dro upp snårn" och gjorde om, gjorde rätt. Den andra gången valde jag ett enkelt recept som jag hittade på: http://sotasaker.com/saltlakritskola
 
Eftersom jag inte hade så mycket sirap kvar efter misslyckandet gjorde jag en liten mindre sats, alltså 1,5 dl socker, 1,5 dl sirap, 1,5 dl grädde och 1,5 dl krossad Turkisk peppar som jag haft i skåpet sen urminnes tider. Kokade det hela under omrörning i ca 12 minuter och voilá: 
 
 
Hoppas de gillar den!
 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort