28

I går kväll när jag var törstig tappade jag upp vatten åt mig att dricka ur vattenkranen i köket och i samma stund som jag drack i stora klunkar och kände törsten försvinna så slog det mig hur ofantligt lyckligt lottad jag är. Det finns så mycket i mitt liv som jag har orsak att tacka för, men som jag ofta glömmer bort eftersom jag är så upptagen av att fokusera på allt det som jag inte har.

Jag har fått lyckan att födas i en familj där vi älskar varandra och bryr oss om varandra, jag har fått en make som jag älskar och som älskar mig. Jag har född i en kristen familj och har fått växa upp med kristna vänner. Jag är född i ett självständigt och fritt land, med de bästa förmånerna i världen, min skolgång har varit gratis och jag har kunnat välja fritt vad jag vill utbilda mig till.

Jag har ett eget hem som skyddar mig för snö och kyla på vintern, som ger mig skugga på sommaren. När jag vrider på kökskranen kommer friskt dricksvatten direkt ur kranen. När jag går ut på min bakgård kvittrar fåglarna i kapp och jag kan slå mig ner och njuta av frisk luft och Guds vackra natur.

Jag har ett jobb att gå till och får lön varje månad, jag har räkningar att betala vilket innebär att jag har el, vatten och saker som är värda att försäkras.

Jag har ett liv fyllt av vänner, både yngre och äldre. Jag har syskonbarn som får mitt hjärta att slå volter av glädje varje gång de ler mot mig eller ger mig en kram. Jag är så rik, så ofantligt rik, att jag nästan skäms över att det finns saker som jag saknar i mitt liv.

Den mest dyrbara av mina skatter är ändå förmånen att få vara Guds barn. Jag kan inte låta bli att stämma in i Anna Ölanders sång:

"Om jag ägde allt men inte Jesus,
vore livet värt att leva då?
Kunde väl mitt hjärtas längtan stillas,
blott av jordens ting som skall förgå?
Om jag ägde allt men inte Jesus,
vore vinsten värd en livslång strid?
Är väl jordefröjden värd att nämnas,
mot en enda stund av Jesu frid?

Om jag ägde rikedom och kärlek,
och bland människor ett ärat namn,
men ej något hopp för evigheten,
och för bräcklig farkost ingen hamn,
om jag ägde allt men inte Jesus,
som mig älskat intill korsets död,
o, var funnes väl i hela världen,
tröst och hjälp i hjärtats bittra nöd?

O, hur tomt är allt i hela världen!
Utan Jesus är blott synd och nöd,
utan Jesus är ju evigheten
idel mörker, gråt och evig död.
Om jag kunde leva utan Jesus,
o, hur vore det att dö en gång?
Utan honom i den mörka dalen,
utan honom evigheten lång!

Vilken lycka att ha allt i Jesus,
läkedom för alla hjärtats sår,
ingen synd som inte han förlåtet,
ingen nöd som inte han förstår!
Om jag äger Jesus, endast Jesus,
och i hela världen intet mer,
o, så äger jag dock allt i honom,
han som nog och övernog mig ger!"

I dag ska jag fira min 28-års dag med min fina familj och mitt i röran av prat, skratt och barnalek ska mitt hjärta sända upp ett ljudlös men innerligt tack för alla dyrbara välsignelser jag fått.


Kommentarer
Anonym

Det var fint skrivet och så sant, så sant! Grattis på din 28-årsdag!

2013-07-02 @ 23:36:04
Mia

Väldigt fint och väldigt sant!

2013-07-05 @ 07:23:53

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort