Virkad filt

Inspirerad av svägerskan Mela tänkte jag pröva på att virka en vågig babyfilt. Jag tog första bästa garn jag hade i min handarbetskorg och började på, men sen vet jag inte riktigt vad som hände för filten blev allt annat än "baby". De slutliga måtten landade på ca 120x80 cm, men visst, om man viker den fyrdubbelt får den kanske rum i en barnvagn. :) I vilket fall som helst är den alldeles lagom stor och lagom varm att svepa om axlarna sen när kvällarna blir svala. Jag fick blodad tand för det här filtvirkandet också så nog ska det väl bli en babyfilt ännu. Kanske i lite olika färger, den här blev ju bara enfärgat naturvit, vilket i och för sig kan vara fint det också. :) 
 
 
 

Kommentarer
Mela

haha samma här, blev ju annat än baby för mig med :D men som sagt, om man viker den så .. ;)

2013-06-08 @ 18:59:53
Hemsida/blogg: http://melano.blogg.se
Mia A

Wow!! Va mäkto! Jag å sku vila va lika produktiv som te...

Svar: Nåååå, iis int nu, du e ju femtielva gang mer produktiv än me, vi bara producerar olika sakre. :) ps. Ja har dryyft ett de!
Marika

2013-06-09 @ 17:33:17
Anonym

Åå ha snygg, var hittar man mönster till denna pläd:)

Svar: Tack! :) http://stickig.blogspot.se/2009/03/beskrivning-till-vagig-virkad-filt.html
Marika

2013-06-25 @ 21:10:33

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort