November

I ett huj var det november och den här gumman hinner inte alls med i svängarna. Den här veckan innebar en massa lediga dagar för min del och det har varit riktigt skönt. Ett extra nattskifte på BB där mitt i veckan, men det är ju så roligt att det knappt räknas som jobb. Inget är spikat i sten ännu, men det lutar mot att jag ska få jobba på BB under våren. Jag vågar knappt tro att det är sant och jag är så glad att jag ännu får chansen att hinna jobba där innan de stänger för gott. Jag hoppas att så många mammor som möjligt också tar vara på chansen att hinna föda på Jakobstads BB så länge det är möjligt. Jag grämer mig ännu över att jag aldrig kommer att få den möjligheten. 
 
Den här veckan har inneburit långa sköna promenader varje dag. Jag är så nöjd över att jag orkat motionera så aktivt som jag gjort de senaste månaderna, jag brukar så lätt komma från det hela, trots mina goda intentioner när jag startar. Trots att jag varit sjuk både i september och oktober så kom jag igång direkt igen och man mår ju bara så mycket bättre i kropp och knopp när man får röra på sig ute i friska luften. Överlag har vi haft en vacker höst också tycker jag, men nu börjar det bli mörkt på kvällarna så då passar jag på att njuta extra av de lediga dagarna när man hinner gå i dagsljus.
 
Nu har jag precis hunnit dammsuga. Jag håller på att köra en övertalningskampanj med gubben så att han skulle komma med mig till simhallen. Jag har en massa motionssedlar som jag borde använda upp innan årets slut och jag tycker att simhallen är ett utmärkt ställe att utnyttja dem på, men gubben är alltid så motsträvig när det gäller att komma med dit och jag tycker att det är så tråkigt att fara ensam. I annat fall får jag väl försöka värva något syskonbarn som sällskap, men då blir det ju inte tal om någon motionssimning utan mera plask i barnbassängerna. 
 
Vi hade egentligen bokat hotellrum på Tropiclandia mellan lördag och söndag. Vi hade tänkt oss en lugn lördag på Vasas loppmarknader och kanske en och annan övrig butik, lite skön simning och en hotellnatt innan söndagens gudstjänst i Biblion. Vi hade allt klart när vi upptäckte att det ju är en röd dag på lördag i.o.m. allhelgona och därför är väl så gott som alla butiker stängda på lördag. Vi hade dessutom bokat ett rum som var lite billigare, men det innebar att man inte fick något tillbaka vid en eventuell avbokning. Surt! Men sen ordnade sig plötsligt allt ändå när de ringde från hotellet och meddelade att de hade renovering på gång och att varken spaavdelningen eller simbassängerna var öppna och det i sin tur innebar att vi fick avboka gratis om vi ville. I bland behöver man ha lite tur! 
 
Som ni märker så blir det glest mellan inläggen här. Jag tänker ibland att jag ska bättra mig, men så rinner igen en vecka eller två i väg innan jag kommer mig för att plita ner några rader. Det händer inte så mycket spektakulärt för tillfället heller, så jag vet inte heller vad jag skulle dokumentera för eftervärlden. Det blir mest det samma, jobb, promenader, matlagning och fredagsstädning. I längden blir det ju lite enahanda att läsa om bara ett och det samma. ;) Jag är dock glad över de få trogna läsare som orkar klicka sig in hit trots min bristfälliga uppdatering. Är det något särskilt som ni önskar att jag skulle blogga om? TIps, kommentarer eller frågor är välkomna i så fall, kanske kunde jag få i hop ett lite intressantare inlägg för en gångs skull. 
 
Nu ringde gubben upp och det lät som om han kapitulerat vad gäller simhallsbesöket. Blir att packa väskorna snabbt så han inte hinner ångra sig! :) En skön helg till er alla!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort