Pyssel

De senaste dagarna har jag tagit mig tid att pyssla lite. Det är inte så ofta jag kommer mig för med pysslandet men det är otroligt roligt att få sitta och vara lite kreativ i bland. Nu har jag inte foton på allt jag fått gjort, men här är en liten sneak peak på ett par saker. Musen är ett beställningsjobb och eftersom jag aldrig virkat figurer förr var jag lite osäker på om jag tagit mig vatten över huvudet när jag lovade Wilmer att jag skulle virka en mus åt honom. Till all lycka hittade jag ett enkelt mönster på nätet som jag utgick i från och resultatet ser ni här nedan.  Bilderna är tagna i dåligt ljus med iPadens kamera så kvaliteten är därefter.
 
 
 
 
Musen skulle ha två rosa blommor på svansen enligt den detaljerade beställningen och naturligtvis ska den få det.
 
 
Sen kunde jag kunde bara inte låta bli att tjuvstarta lite med julpysslandet trots att det är en rejäl bit kvar till julen. Mönstret till dessa hittade jag på en pysselsida som jag också fick lite andra idéer ifrån. Ni som är allergiska mot julpynt i förtid får snabbt scrolla förbi nästa bild. ;) 
 
 
Musmönstret hittas på : http://ulligagulligasaker.blogspot.com/2009/07/virka-din-egen-tradgardsmus-hela.html
Mönstret till det virkade hjärtat finns på: www.skapligtenkelt.se/2011/11/virkat-hjärta.html
 

Kommentarer
Anonym

Va fint! :) om man sku.....prov.. :P

2013-11-04 @ 16:51:49
Anonym

//Sara

2013-11-04 @ 16:52:03
Anonym

Va HÄRRLI musen e,tror han kommer gilla den=)Va fina hjärtan oxå,du e så duktig!!

2013-11-05 @ 19:51:16

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort