Back to work

Efter en hel veckas ledigt ser jag riktigt fram emot att få åka till jobbet i kväll. Börjar redan kl 13 så jag fick sätta klockan på ringning i morse för att hinna med en skön morgonpromenad, (tredje dan i rad nu! :)). Dessa promenader är så fantastiskt sköna och jag kan inte förstå varför jag glömmer bort det i bland och det kan gå veckor utan att jag kommer mig i väg och motionera. En nackdel är ju att Kira ser ut som en svart skogsmurre när man kommer hem, speciellt nu när det är så fuktigt i gräset på mornarna. 
 
I morgon ska jag försöka mig på blodgivning igen. Det gick inget vidare senast för ett par veckor sedan. Trots att de grävde med de "små" nålarna i båda mina armar så att kallsvetten rann kring näsan på mig så lyckades de inte träffa någon bra åder, så snopet fick jag åka hem igen med all blod kvar i kroppen. Nu hoppas vi på bättre lycka denna gång. 
 
I går under min morgonpromenad så tänkte jag att jag skulle ringa min syster E. när jag kommer hem och höra om hon har något speciellt för sig. Ca 10 minuter innan jag kommer hem så piper det i fickan och hon undrar om jag har nåt för mig. Två själar - en tanke! ;) Syster S. var också hon på plats när jag kom så jag fick träffa flera sötnosar på samma gång. På kvällen var jag tillsammans med mamma och hälsade på mormor. Min mommo har Alzheimers och bor tidvist på ett demensboende. Jag hade inte tidigare varit dit och hälsat på trots att jag tänkt flera gånger att jag ska göra det. Hon kände inte igen mig när vi kom och jag tror nog att hon glömde bort vem jag var också under tiden vi var där, men det spelar ingen roll. Hon verkade nöjd med tillvaron där i går, även om hon var lite trött och hade ont i ryggen. 
 
Nu ska jag ta en skön dusch och kanske hinner jag sticka lite innan kvällskiftet, snart är halva oket stickat. Det tar sig, sa pyromanen... :) Ha en skön onsdag, alla vänner! 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort