Koftan, ja!

Har ju glömt att visa upp koftan jag stickade. Den blev klar redan förra veckan, men jag har ännu inte hunnit ta den i bruk, den borde pressas en gång mellan fuktiga handdukar för att bli riktigt slät och fin, men här ser ni lite hur den ser ut. Jag stickade för säkerhets skull ärmarna 5 cm längre än mönstret angav, och det var tur, annars hade de nog blivit för korta. Varm är den åtminstone, om än lite stickig, som ju ullplagg är. Jag använde mig av Novitas Isoveli garn och stickor av storleken 4,5 och 5. Jag stickade i storlek XL enligt mönstret, den blev lite stor i ryggen kan jag tycka, men längden och över axlarna är lagom. Det gick åt 800 g med garn och jag stickar ganska spänt. Priset på tröjan blev drygt 40€, garnet köpte jag på Halpa Halli (31,60 €) och knapparna hos Marks (9,60€). Handarbetsglädjen var gratis. ;)
 
 

Kommentarer
Anonym

Snyggt syrran!! :)
/Sara

2013-09-13 @ 13:16:41
Evamaria

Oj, vilken snygg tröja! Du får stick ejn åt me å. ;)

2013-09-13 @ 20:28:02
Emma

Kära hjärtanes va fin! Du e så dukti :) vann ha du hitta mönstri?

2013-09-16 @ 11:29:33

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort