Med september kom hösten

Jag har tänkt att jag ska använda min extra lediga tid i höst till att ta hand om mig själv. Mera motion, mera sömn, mera riktig hemlagad mat osv. Jag måste erkänna att förra året verkligen var ett tufft år och det var inte förrän för ett par veckor sen som jag kände att jag lite började komma "i kapp". Jag har inte haft orken att göra det där lilla extra här hemma, utan jag har gjort det som måste göras och så har resten fått lämna. Nu känner jag äntligen att jag orkar lite mera och att det kan kännas kul att pyssla på, fixa nåt smått här och där som har lämnat länge osv.. Samma sak har gällt motionerandet, jag har inte hittat den rätta motionsglädjen, även om jag kom i gång lite med löpningen i början av sommaren. Nu känns det som om jag hittat motivationen åtminstone. 
 
I morse (eller efter en 12,5 h lång natt var det väl nog snarare förmiddag än morgon) tog jag och Kira en skön promenad på ca 5 km. Jag skulle ju ta det lugnt eftersom jag så nyligen varit sjuk och inte är helt återhämtad än och i flera omgångar fick jag sakta ner men efter en stund var benen uppe i samma fart igen. Det var bara så skönt att vara ute i den friska luften! Men dock märktes det tydligt att det har blivit höst. Luftvärmen har nog försvunnit och träden gulnar allt mer. Men efter en lång och skön sommar så känner jag att jag nog är redo att välkomna hösten nu. Alla årstider har ju ändå sin charm och hösten kan ju vara riktigt vacker den också. Jag ser fram emot att se våra vackra lönnar gulna, i fjol missade jag ju det då jag var borta hela hösten.
 
I går var det dessutom 1 år sedan jag flög i väg till Norge. Det känns inte som om det redan har gått ett år, även om det börjar kännas att det nog var ett tag sedan. Kommer i håg hur jag kämpade på i mördarbackarna där längsmed elljusspåret. Norgeäventyret var nog på alla sätt roligt och intressant även om själva stället var lite väl långt hemifrån. Jag tycker att tacksamheten över att få vara hemma och tillsammans med gubben håller i sig än trots att det är tio månader sedan jag kom hem från mina praktiker. Så nåt gott förde det ju med sig, all den där saknaden som höll på att göra en tokig! 
 
Nå, nu har jag färdigt filosoferat för i dag, ska ta en dusch och sedan fortsätta med mitt stickprojekt. Passade på att köpa garn när jag var och handlade i fredags, så nu ska jag svira i hop en ärm till, sen får jag börja med oket på koftan, det är ju det roligaste, när man slipper den enahanda slätstickningen. :) dock verkar det tyvärr som om jag köpte lite för lite garn så jag får nog så lov att ta en sväng via affären och fylla på, kanske jag hinner innan onsdagens kvällsskifte, tills dess borde jag nog ha garn så jag klarar mig.
 
En skön start på veckan, önskar jag er alla!
 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort