Svettigt värre!

Dagens morgonlänk med lillebror är avklarad. Benen var tunga i dag, så det blev nog inte så mycket springande. Kanske dags för en vilodag snart. Nu borde jag ägna resten av min lediga dag åt såna roliga saker som att städa, planera inköpslista, handla, tanka bilen, slita mitt hår över hur slantarna ska räcka en vecka till och sen pusta ut och njuta av en skön fredagskväll utan godis/chips för tredje veckan i rad... Jag är mäkta förvånad över hur enkelt det varit hittills att skippa godis och chips. Speciellt chips som alltid varit min stora last. Få se om det känns lika enkelt om någon månad. 
 
I går kväll var jag i jobb, första skiftet den här veckan. Och nu är jag igen ledig två dagar. Det här med att jobba 50% är ju nog helt galet. Om jag hade barn hemma att ta hand om så skulle nog säkert den här arbetsmängden räcka, men nu är det nog nästan så att jag vill krypa längs väggarna. Speciellt när mina lediga dagar är inne i veckan. Visst kan jag ränna land och rike runt och hälsa på hos mina systrar osv, men det kostar ju att ta sig runt också och med begränsade inkomster så tänker man nog sig för både en och två gånger innan man slänger sig i bilen och kör. Visst finns det att göra här hemma också, men det är ju inte alltid det smakar... ;) 
 
Nåväl, skön helg åt er alla! Det ska väl bli vackert i morgon också har jag förstått. Fint så! 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort