Kommer ni i håg de här två?


Nu har det blivit tillökning i familjen. 
Låt mig presentera elefanten Elvira!





Mönstret är hämtat från stjernfalls.blogg.se/2009/october/virka-en-elefant.html

Handarbetandet har stått still en längre tid, men nu den senaste tiden har jag fått till både en och två saker, både sådant som legat halvfärdigt en längre tid och lite nytt. Bl.a. fick jag stickat klart filten åt Ezra lagom tills hans 1-årsdag. Den har jag dock inga foton på. Sen har jag färdigställt julfilten med mormorsrutor som jag haft på gång i ca 1,5 år. Nu ska den bara pressas lite slätare, men ni kan få en tjuvtitt trots att den är lite skrynklig ännu. 


Den blev rätt så stor, ca 150x120 grovt uppskattat. Jag är inte annars så mycket för det där röda, så den får nog vila i garderoben och bara tas fram vid jul har jag på känn. 

Sen har jag testat på att virka små babytossor. Hittade ett fint mönster på Järbos hemsida.


Dessa blev riktigt pyttesmå, så det ska nog till att det blir en nyfödd med små nätta fötter som får dem om de ska komma till användning. Men de är ju nog söta bara att titta på också. 

När jag inte sitter och handarbetar så håller vi på och färdigställer vår terass. Sen är det ju som alltid på vårarna en massa jobb på utsidan. Bl.a. har vi sågat ner träden vid vår uppfart. Tanken är att det ska bli en björkallé upp till huset, men innan vi kan börja plantera några björkar behöver vi få fixat till dikeskanterna, just nu sluttar de så mycket att det är svårt att komma åt att klippa gräset.  

Så sysselsättning finns nog med andra ord. Vi försöker dock att ta lite i taget, annars tröttnar man ju bara på det hela. Sen är det ju också så att det inte direkt är gratis när man ska ha fixat till något på utsidan. Man hinner inte mera än tänka ordet plantering så ser man hur pengarna rinner av kontot. 

Hoppas ni alla har en riktigt skön vår. Jag har njutit av att få jobba lite mera på BB den senaste tiden. Nu är det bara några få veckor kvar till stängning så det gäller att ta de chanser man får. 



Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort