Oj

Jag som skulle bli bättre på att uppdatera. Hux flux försvann en månad utan inlägg. Livet flyger förbi i rasande fart och bloggen hinner inte med. 

Nå, vad har vi gjort? Vi var på bilsemester i Sverige en vecka för att bl.a. fira vår tionde bröllopsdag. Vi körde snabbversionen så det blev korta stopp och mycket tid i bilen, men roligt hade vi ju ändå. Vi hann med nätter i både Göteborg, Lund, Ljungby, Uppsala och Luleå. Dessutom spenderade vi lite tid i Malmö och Helsingborg också. Den här bilden är från Helsingborg. 

Vi har firat födelsedagar och dop, jag har blivit faster till en ljuvlig kille, varit på släktträff med mina kusiner från "mommos", saknat min syster med familj som tog sitt pick och pack och emigrerade till Norge och så har vi hunnit börja jobba redan för ett par veckor sedan. 

För en dryg vecka sedan fick vi en ny familjemedlem. Lilla Meri flyttade in hos oss och hon har anpassat sig snabbt till oss och Kira. 


En jobbig dag passerade i måndags. Dagen då vi skulle ha haft beräknad förlossning om vårt lilla hjärta hade fått stanna hos oss. Det finns ännu dagar då sorgen känns extra mycket och måndagen var en sådan. Jag önskar så att det hade blivit annorlunda än det blev. Ibland känns det så orättvist och surt, och då hjälper det inte att jag vet hur bra jag egentligen har det. 

Den här veckan har jag dock fått annat att lägga tankarna på. Vi är barnvakt åt Lisa och Lennart och med en 1-åring och en snart 3-åring i huset saknas det sannerligen inte program. Lisa vaknade dessutom med feber i morse så man får leka både mamma och sjuksyster. Nu är hon dock feberfri och relativt pigg så jag hoppas det var något snabbt övergående. De ska stanna här ända till fredag, då deras föräldrar kommer hem från Grekland. I kväll ska dessutom min brorson döpas, vi får se hur vi gör, en av oss måste ju åtminstone vara hemma med Lisa. 

Jaja, en snabb uppdatering av läget i allafall. Nu vaknade grabben från sin förmiddagsvila, lunch nästa!



Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort