Tisdag

Är hemma i Vasa igen.

Gårdagen - i korthet.
Hämtade min kusin från hans skola, och sedan hämtade vi hans två yngre bröder från dagis.
Åkte till deras lägenhet och hade full rulle ända till tjugo över sex. Gjorde chokladbollar, var ute och åkte snowracer i två timmar, fixade till mat, diskade, vek kläder, avstyrde ett par hundra gräl bröderna emellan, bytte blöjor... full rulle som sagt. När jag sent om sider kom mig i väg till tjejkvällen var jag som en urvriden disktrasa. Så att vara hemmamamma är nog att betrakta som ett heltidsjobb, inte tu tal om saken.

Roligt med tjejträff, var hur länge som helst sen jag träffat de flesta av mina tjejer. När man tänker tillbaka på när vi började med våra "tjejkvällar" så är det intressant att se hur våra liv har förändrats på bara några år.

I går hade jag och gubben "7-årsdag". Tyvärr kunde vi ju inte ses på hela dan, eftersom han var i Vasa, så när jag sent (som vanligt) skulle sova i gårkväll var det inte utan att jag önskade att jag kört hem till Vasa trots att det var sent. Men jag överlevde.. ;-) Det sägs ju att kärleken ökar med kvadraten av avståndet, så nåt mattesnille kan ju räkna ut resten.

Nu ska jag försöka få honom att förstå att vi måste åka och handla, så jag sedan i lugn och ro kan koncentrera mig på min tentläsning. I går hann jag inte ens slänga ett halvt öga på pappren, så jag är som vanligt lite sent ute, men nog ska det väl lösa sig, har ju två och ett halvt dygn kvar.. ;-)

Ha det gott!

Kommentarer
Mia

Tack! Du få lär me dömde finesse san tå du inspekterar. Tar no en stånd fön man var klok på ade kamera, å int sko i va na sembär fast man sko få tag på instruktione på svensk. Ja minns no bloggutnämningen än, fast int ja ha djort na åt i. Ska fösök ta tag i i baket jul.

2008-12-16 @ 21:03:07

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort