En halvtimme till

sen får jag äntligen sätta mig på bussen hemåt. I dag har vi haft vårdens grunder hela dagen. Har fått öva på att katetrisera. Dock inte på varandra utan på manliga och kvinnliga "lösorgan" vilket framkallade ett och annat skratt under dagens lopp. Nu har jag även fått hem blodtrycksmätaren så jag skall kunna mäta blodtrycket på fem olika personer, undrar var jag ska hitta dom här i Vasa. Nån som känner att dom borde ställa upp? Hör av er så får ni komma till vårt! hehe

I morse var jag fem före att strypa min hund. Hon hade BÅDE kissat och bajsat på golvet! Jag är helt övertygad om att hon protesterar eftersom jag flyttat ut hennes korg ur vårt sovrum, så nu är den en halvmeter in i hallen. Jag tycker att det vore bättre om hon sov där eftersom jag blir täppt i näsan på natten om hon ligger bredvid min säng, även om jag inte annars brukar vara allergisk. Men om hon menar att hon skall hålla på på det där viset så blir jag mera än rosenrasande, man kan ju inte ha henne att kissa hur mycket som helst på parkettgolvet heller. SUCK!!! Jag som tyckte att hon hade blivit så duktig när vi flyttat, nu är det tredje gången hon kissat inne på två veckor. :-( Arma hund! 

I går på morgonen var hon helt knäpp. Hon gnällde först en åtta tiden så då var jag ut med henne så hon fick göra det hon skulle. Sedan lade jag henne tillbaka i korgen och somnade om. Det gick bra nån timme men sedan tyckte hon att det fick vara färdigt sovit. Vi sov ju i bäddsoffan vid mina föräldrars så hon började klättra fram och tillbaka över oss, försökte med en i gången. Bökade för allt vad hon var värd med sitt huvud så man skulle få det så obekvämt som möjligt. Vi brukar kalla henne för ADHD hunden och den benämningen är inte tagen ur luften kan jag meddela! Det var bara att masa sig upp, hon skulle aldrig ha gett sig annars. Hon ville väl vara med Cindi och Ella så mycket som möjligt, hon är ju nog lite ensam här i Vasa.

I kväll har vi tänkt vara riktigt duktiga, sen måste jag ju ta mig i kragen och verkligen börja läsa ordentligt på folkhälsa och miljö tenten, annars kommer det att sluta illa. Förhöret i dag gick någotsånär, borde nog få godkänt i allafall! Fick resultaten från förra veckans förhör och de hade gått riktigt bra, skönt! 

Nu ska jag börja avrunda, återkommer eventuellt senare med mera nyheter från FNB!

Ha det gott!! 

Kommentarer
mela

låter intressant det ni håller på med i skolan, hehe ;)

2008-11-10 @ 19:51:45
madeleine

näää, vilken sötan hund ni har. ho verkar ha så härlian personlighet:) hoppas ho lär se att man int ska piss inomhus!

2008-11-12 @ 10:18:35
Marika

Mela - gör det inte? :-)



Madeleine - det värsta är att hon är så söt att hon slipper undan med (nästan) vad som helst, jag kan förstå att det inte är lätt att uppfostra barn, jag har fullt sjå med en hund! :-)

2008-11-13 @ 11:11:45

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort