en liten bit på väg

jag överlevde mina tre lektioner, de var faktiskt rätt så intressanta. Handlade om Kultur i vården och vår föreläsare är verkligen en sådan som är engagerad i sitt ämne och det gör ju alltid att det är lättare att orka lyssna på föreläsningarna.

Vår grupp lyckades komma överens om vad vi skulle göra vårt arbete om. En i gruppen har jobbat med två pakistanska män vars fruar fött barn i Finland. Hon skulle försöka få dem att ställa upp på intervju och vi andra skulle läsa in oss på hur man i vårt arbete som barnmorskor/sjukskötare kan bemöta personer från andra kulturer, och då i detta fall de som kommer från Pakistan och tillhör islam. Kan komma att bli riktigt intressant så jag hoppas verkligen att de är villiga att dela med sig av sina upplevelser av vården och bemötandet.

Nu väntar jag på att bussen skall komma, vill ju hem till min vovve såklart! Har varit riktigt duktig också och redan lånat den bok jag kommer att referera till i min del av arbetet, så efter att jag pluggat klart rörelseapparaten är den nog nästa prioritet. Var och sökte lite på nätet om ekologisk odling också, men hittade bara lagstiftning om hur man producerar ekologiskt kött, inte växter. Hade inte så mycket tid till att söka info heller då de skulle ha en tent i datasalen. Skickade sms åt min kära mor som är någorlunda insatt i det här med ekoodling så jag hoppas att hon har nåt jag kan ha nytta av. Sen vet jag att jag och en kompis skrev ett arbete om miljögifter när vi gick laborantutbildningen, men jag är så gott som säker på att den skulle jag inte hitta bland alla papper från yrkestiden. Men om vi hittade info då måste det ju gå att hitta info om det nu också, bara tiden räckte till. Bloggtiden kan man ju inte ge avkall på.. ;-) 

Nu måste jag sluta så jag inte missar bussen - det vore lagom kul att tvingas vänta en timme till!

Ha de gott!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort