Ledig måndag

hur skönt som helst att vara ledig i dag, känner mig lite upp och ner ännu efter helgens resa. Jag har ännu inte orkat göra något vettigt, varit ute med Kira förstås men annars har jag bara läst ut den första av mina nya böcker och surfat runt lite i cybervärlden. Borde ge mig själv en stor spark i ändan och röja upp i sovrummet, vi har ännu inte flyttat tillbaks sängen från vardagsrummet, en massa annat har kommit före på prioriteringslistan. Men nu är det ju v.44 och vi borde få våran soffa den här veckan så då borde man ju ha undan sängen tills den kommer. Annars blir det mera än lovligt trångt i vardagsrummet!

Hemresan gick bra, även om min rygg och min stackars bak nästan dog innan vi var ända i Vasa. Vi hamnade dessutom att nitbromsa för en älg som tyckte att han hade förkörsrätt när han korsade riksåttan. Usch för dessa älgar i mörkret!

Kira hade haft det så bra vid Dantti o Ninas och det var ju också skönt att höra. När vi var på väg till Vasa efter att vi hämtat Kira så ringde Moa åt David, hon hade märkt att Kira inte var med när de åkte hem från fammos o faffas, stackarn! Inte lätt för en tvååring att förstå att Kira bara ska vara där två tre dagar och sedan komma hem med oss till Vasa igen, hon trodde väl att hon hade fått en egen hund.

Nej, nu har jag verkligen inte tid att sitta här längre, om gubben kommer hem och märker att jag inte gjort ett dugg på hela dagen trots att jag varit ledig så har jag på känn att han inte blir så glad. (vilket inte jag heller skulle bli om det var ombytta roller) Så jag får väl ge mig själv den där välbehövliga sparken och lyfta arslet ur stolen. Vet ju själv hur mycket bättre jag mår om det är lite mera ordning och reda, kaos gör mig irriterad, trött och till en plåga för min omgivning. (läs: gubben :-)  ) 

Nåja, avrundar så här osmidigt och ber er ha det så gott tills nästa gång! :-)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort