onsdag

idag hade jag sovmorgon. Jag hade inga lektioner på förmiddagen så jag steg upp i lugn och ro strax efter åtta och satte i gång med allt det som jag lämnat efter mig i flera dagar. Så innan jag sökte mig till skolan hade jag diskat undan hela berget med disk och dammsugit hela lägenheten. Läste igenom det jag skulle ha läst innan dagens lektioner och sedan sökte jag mig till bussen. Med mitt nyinförskaffade busskort i fickan! ;-)

Kom till skolan och satte mig i klassen tillsammans med ett par andra som kommit dit samtidigt, då tar en av dem plötsligt upp sin mobil och ser att hon fått ett meddelande om att eftermiddagens lektioner är inställda! Åu jee!! Då har man släpat sig till skolan i onödan alltså, man blir ju lite syrlig!! Fick ta skeden i vacker hand och gick upp till biblioteket för att låna nån anatomi bok. Jag måste börja fylla i kompendiet med "rörelseapparaten" alltså alla möjliga ben och muskler som man bara kan ha i kroppen. Har ett kompendium på 38 sidor och har jobbat på det flera timmar idag, gissa hur långt jag kommit - ynka 8 sidor! Kommer att ta en evighet innan jag är klar. Har beställt en anatomi och fysiologibok från adlibris men det tar väl ett par dagar innan jag får den. kostade endast 87,90 eller nåt sånt, man blir så glad....
Men vid finska bokhandeln kostade den 169 €! Snacka om att ta vinst ur den, huijja att sånt ens får förekomma!!!

I morgon har vi mikrobiologi, känns lite onödigt att vara med på de lektionerna, jag har ju några studieveckor mikrobiologi i bakfickan från förut så känns som lite upprepning, men det skall väl innötas innötas, innötas..
Börjar dessutom först halv tio, vilket betyder att jag kan ta bussen som går kl 9.10, så det bli sovmorgon i morgon också, inte illa!

Gubben kom hem "itid" i dag så jag satte honom i jobb direkt, :-) så nu är sängen tillbaks i sovrummet och äntligen har jag fått upp gardinerna där, känns mera hemtrevligt. Gubben har en STOOOR pafflåda att gå igenom ännu med en massa kontorsgrejor men sedan tror jag att det ska börja vara någotsånär. Har inte hört något om våran soffa ännu, de har ju ett par dagar på sig ännu om de ska hinna leverera den den här veckan men själv tycker jag att veckan börjar vara slut snart.

David fick böter IGEN igår. Jag var inte direkt glad kan jag meddela! Få se hur dyrt det blir den här gången, snart tar de väl körkortet av honom, blir värre då för en pendlare kan jag tänka mig. Han har ledigt nu på fredag så han skulle söka jobb då sa han, ska tro att det kommer nåt jobb småningom, inget vidare roligt för honom när dagarna blir så långa och inget vidare roligt för mig att vänta på honom kvällarna långa. Nej, nytt jobb blir det nog så fort som möjligt, annars blir det nog inte till nånting här i huset...

Nehepps, nu måste jag ta och fortsätta, har en massa ben och muskler oidentifierade! ;-)

Ha det gott!!!

Ps. Skink-Sofia - klart att ni ska koma hiid, int borda ja ha naana än dähä vaanli plågona jär så... :-) Ds.

Kommentarer
Kokkola-Lina

uj, ja minns alltför väl hedi kompendiet me rörelseapparaten! pelvis..thorax..sinester..dexter.. HUJ! :) lycka till!

2008-10-30 @ 09:34:23
Marika

Kokkola-Lina

He kan verkligen behövas! Ja har på känn att ja INT komber att ha lyckats plugg in allt va ja sko a bööva till 28.11, tycks a fått åderförkalkning i hjärna, omöjlig ti lär se na nyytt.. he e dähä ålderdomi... :-)

2008-10-30 @ 13:11:14

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort