Packat och klart!

Är ett reseprogram och inte alls situationen hos oss just nu!
Nämnde jag att klockan är tjugo före elva och att vi skall upp SENAST klockan fem i morgon? Senast halv sex borde vi starta, och senast då borde allt vara packat och klart, hmm?!?

Måste skriva upp att David har DISKAT idag, ifall jag skulle glömma bort att han faktiskt gjort NÅT vettigt här hemma den här veckan! ;-) Nåja, jag har lovat mig själv att inte vara för krävande så länge han pendlar, straff nog att tvingas sitta i bilen tre timmar om dagen.

Dantti och Nina är snälla och ställer upp som hundvakt i helgen! Ni kan hålla tummarna för att det går bra och att Kira fortsätter i samma goda bana och inte lägger några små överraskningar åt dem på golvet. Moa blir säkert mera än nöjd om hon får tillbringa några dagar med Kira kan jag tänka mig!

I dag skulle jag och skaffa mig ett busskort, har varit så lat innan att jag inte orkat, men när jag började räkna igenom vad det faktiskt kostar per gång och hur mycket jag skulle spara in om jag skaffade mig ett busskort så var det färdigt funderat. Men när jag kom till Vasa Lokaltrafiks kontor som skulle finnas i Rewell Center så stod det en lapp på dörren att de flyttat och sedan deras nya adress. Jag är ju dock inte den mest välorienterade Vasabon ännu så jag hade inte riktigt på klart var det nya stället var så jag sket i det (får man skriva så? ;-) ) och gick till Gros (bokhandeln) för att hämta ut min Vård och Välbefinnande bok. (=-50€ i min plånbok :-( ) Sedan for jag hem och fixade lite mat åt gubben som aldrig tänkte dyka upp. Visade sig sedan i kväll när jag tog fram kartan och kollade att att Lokaltrafikens kontor fanns några meter från bokhandeln, vilket betyder att jag gick där förbi utan att veta om det. Och att kolla i gathörnet vad gatan hette var tydligen för tungt. :-(  Så nu får jag hämta ut mitt busskort på måndag i stället, men det spelar nu inte någon större roll eftersom jag ändå är ledig då. Tror jag skall passa på att shoppa lite till mig själv då, hittade lite varmare tröjor vid HM i dag, jag håller på att frysa ihjäl i skolan, det kan ju inte vara ens 20 grader i klassrummen.

Var och inhandlade lite presenter åt Engla-Li och lilla Maja, alltid lika kul att köpa saker åt barn, man önskar att man vore barn på nytt och hade pengar att köpa sig allt man ville ha när man var liten! ;-)  Ska inte avslöja mera om vad det blev ännu, ska hålla Mela lite på sträckbänken, haha! ;-)

Har också hunnit vara på bibelstudium till Biblion, var första gången jag var dit "på riktigt" när det var bs, har bara följt med några gånger via datorn förut. Det var intressant och lärorikt, jag hoppas att jag har tid att vara med i fortsättningen också, får försöka planera in skolarbetet till de andra kvällarna i veckan, dygnet har ju 24 timmar, så nog ska det väl gå ihop! :-)

Nu har det här redan blivit ett par metrar längre än jag tänkt mig så nu får vi nog avrunda, klockan har hunnit bli elva - dvs. väckning om mindre än 6 timmar, någon som vill byta? ;-)

Godnatt!!

Vet inte när jag hinner uppdatera då vi är borta men senast på måndag - jag lovar! :-) Ha det gott!!

Kommentarer
mela

hehe ;)

2008-10-24 @ 07:35:41

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort