Onsdag

Min onsdag började riktigt bra med sovmorgon ända till klockan sju. Sov dessutom gott i natt eftersom jag i gårkväll åt ett kokt ägg. Trodde inte att man kunde bli så mätt av ett litet ägg som jag faktiskt blev och det var sen inga större problem att få tag i sömnen. Det är absolut inte värt att förstöra sin tillvaro med att vara vrååålhungrig. Med de mängder jag motionerar just nu så går nog vikten ändå ner fast jag äter ett ägg, eller lite räkor, som jag planerat göra i kväll. Nu låter ju det här som en massa ursäkter för att få äta, men det är inte min mening, jag skriver det mest för att jag själv också ska få det inpräntat. Man kan inte vara så desperat i sin jakt på målvikten att man inte kan njuta av nånting annat i livet. Som sagt, det är inte värt det! :)

Min kropp börjar också säga att den är trött på att bli plågad. Hade ju tänkt börja springa lite smått för att få upp pulsen och kaloriförbränningen, men just nu går det inte. Min kropp är döslut när jag är ute och motionerar, trots att pulsen inte höjs så mycket så känns det som om mina ben vägde ett ton och jag får verkligen tvinga mig själv att gå så hårt och så långt som jag gör. Med andra ord så får nog springandet vänta ett litet tag ännu, åtminstone tills mitt kaloriintag ökat något. Har flera gånger känt mig lite snurrig och jag vill verkligen inte riskera att svimma ute i motionsspåret, skulle ju skämmas ihjäl! ;)

Nåja, nu lät ju det där som ännu mera ursäkter.. ;)

Har i övrigt haft en bra dag, började med bastubadande för några klienter, sen på eftermiddan var det andakt. Det blev lite som det blev, först tänkte prästen aldrig dyka upp, det visade sig att han bokat in fel dag i sin kalender, men han kom sent om sider hastandes. Sen var vi tvungna att vänta på kantorn som i sin tur bokat fel tid - en timme senare.. ;) Tyckte att prästen var lite virrig och borta, men man får väl tro att det berodde på att han inte var riktigt förberedd för att hålla andakten så snabbt som det blev.

Delande ut lite påskpynt till de olika avdelningarna också, ser fram emot den veckan då vi ska byta avdelningar så man får lära känna klienterna från de övriga avdelningarna också. Som det är nu så ser man inte så mycket annat än de som vistas på den avdelning där man själv är.

Har varit på en motionsrunda sen jag kom hem. Den var som sagt ett enda långt självplågeri, men skönt att komma hem åtminstone.. ;-) Ska nu ta det lugnt en stund, vika lite kläder och se till att lägenheten ser fin ut tills i morgon då min älskling kommer hem. Sen ska jag unna mig sovmorgon i morgon, har kvällsskifte så jag får sova minst till klockan åtta. Har funderat lite smått på att gå och simma, men vi får se hur det artar sig.

Ha en skön onsdagskväll!

Kommentarer
Sofie

Du skall lyssna på din kropp och inte plåga ihjäl dej själv! ;) Var rädd om dej, du är toppen precis som du är!

2009-04-08 @ 17:38:01
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Irene

Så sant...du är toppen som du är!! Unna dig att njuta av hälsosam mat, det är du värd, så duktig som du e med motionerande och arbete!

2009-04-08 @ 19:44:45
Marika

Oj, tack! Vad glad jag blir av era snälla kommentarer! :)

2009-04-08 @ 20:33:19
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/
Mia

Instämmer med de övriga kommentatörerna (visst heter det så ;-) ) Tänk på att leva nu oxå, vikten är inte allt här i livet. Dessutom, som du har "jobbat" med detta gå-ner-i-vikt-projekt så tycker jag du skall vara nöjd oberoende av vad vågen säger. Du vet ju själv att du klarat dig otroligt bra med att hålla dig bort från mat under en jättelång tid, och dessutom motionerat över alla rekommendationer. Så var nöjd och stolt över dig själv!!

2009-04-08 @ 21:55:39

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort