Ännu en av dessa långa matpauser...

Har haft så mycket praktik de senaste veckorna och då har vi kortare matpauser, men i dag har vi bara teori och dessutom fick vi sluta en kvart tidigare. Det innebär att vi har en timme och 45 minuter matrast. När man sen slänger i sig sin kakaodrink på mindre än fem minuter så kan ni ju räkna ut att det blir en massa dötid här emellan. Skulle ju fast hinna hem och städa mellan lektionerna, men det känns lite väl aktivt, gubben ska ju ha nåt att göra där hemma också.

Har ganska mycket planerat för dagen. Borde städa (eftersom jag vet att gubben inte gjort det när jag kommer hem), packa inför resan, läsa på till mitt praktiska prov i morgon, hinna träna och det viktigaste av allt, fundera ut vad jag skall äta för smarrigt idag. Gårdagens frossande till trots, hade jag gått ner 200 g, men det oaktat är allt frosseri totalt förbjudet i dag. Funderar på om jag skall unna mig en bit nöt innerfilé och lite gurka, det låter väl mera än gott!? Var ju via Snellmans personalbutik i måndags och inhandlade en massa som jag ska kunna njuta av i veckor framöver, bl.a. då en massa nötinnerfilé "stumpar" som oftast är riktigt lagom portionsbitar. Misstänker det blir nåt sånt idag, och sen inget smaskande bara för snålhetens skull.

Drömde om Kira i natt, trodde inte att jag skulle sakna henne så här snabbt. Men visst är det roligt med nån som är jättemegasuperglad när man kommer hem. Att det ibland är lite jobbigt att gå ut med henne, när man helst skulle göra nåt annat minns man inte när hon inte är hemma. Hoppas att hon har det riktigt roligt där med Moa, (vilket jag inte tvivlar en sekund på att hon har). Hoppas också att de orkar med Kira tills tisdag, det är ju trots allt lite jobb med en hund.

Betalade hyran och lite andra räkningar i går kväll och fick nog dystert konstatera att någon vidlyftigare shopping i Stockholm får jag nog glömma. Men semester är ju semester i vilket fall som helst. Får lämna den där storshoppingen tills jag blivit smal och framför allt rik ;) då är det ju också mycket roligare att shoppa. Får ju i vilket fall som helst inte gubben med i en massa klädbutiker och ensam vet jag inte om jag vill vandra på så värst länge, så jag får väl glatt hänga med honom på hans evighetslånga vandringar i antikvariaten. Jag är verkligen ingen antikvariat eller loppismänniska, får lindrigare anfall av klaustrofobi och annat trevligt på såna ställen. Men för gubbens skull får jag väl försöka stå ut en stund. Lite kommer man väl kanske också att sakna det där att kunna sätta sig och ta en matbit nånstans, eller fika på nåt kafé. Men jag har ju tre dagars frukostbufféer att se fram emot, så jag ska väl överleva! ;)

I dag borde jag även ta en tur via Tritonia biblioteket för att se om jag hittar en doktorsavhandling där som vi skall jobba med på etiken. Här i skolan fanns det bara en och eftersom vi är tre i vår grupp blir det kanske lite väl lite tid att hinna läsa igenom den och skriva nåt vettigt tills vi har seminarium. Sen borde jag komma på nåt intressant ämne inom vården som jag kunde ha muntligt föredrag om i ca 10-15 minuter på svenska. Några förslag? Känns som om jag har lite idétorka just nu, eller kanske är det bara motivationstorka. Jag som skulle vara så jätteaktiv och motiverad här efter julen. Fem veckor till borde jag väl kunna klara, får ta och skärpa mig här också.

Nu bara dravlar jag som vanligt, ska avrunda och surfa vidare i cybervärlden. Har ju rätt så mycket tid att fördriva så...

Ha det gott!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort