Lördag

En intensiv och rolig dag! Köket blir mer och mer klart, nu fattas handtagen och nån list ska ännu på plats, men det ser bättre och bättre ut. Trots att det visade sig att det inte var de dörrar vi önskat få och i övrigt annat inte var som jag tänkt mig, så blir jag nog nöjdare och nöjdare för varje gång jag går in i köket. Skillnaden från förut är ju ändå så stor och det är väl det som är huvudsaken. Vi hoppas ännu på att vår hyresvärd ska gå med på att byta kakel, vi ska se om vi skulle hitta nåt billigt när vi är norröver nästa vecka. Sen skulle vi gärna hitta en 50 cm bred bordsskiva så vi kunde byta ut den också, skulle ge ett snyggare helhetsintryck.

Hann även på en långpromenad idag, men det blåste svinkallt ute på isen, så när vi skulle svänga om och gå tillbaka så styrde vi nog in mot stranden och gick hem längs strandpromenaden för att komma lite i lä.

Sen har Dantti, Nina och Moa varit här idag. Först åt vi och sedan skulle vi på en Spice Ice. Tyvärr hade dom hunnit stänga innan vi hann dit, så vi svängde in på "Mäcken" istället. Där fick man sitta och snålas då de andra åt McFlurry. ;) Sen for vi tillbaka till lägenheten, det var så kallt att det inte var nåt nöje att gå på stan, dessutom började alla affärer stänga. Vi var nog en vända via Anttila, men det var allt vi hann med.

Blev en trevlig kväll, men samvaro, prat, skratt och kaffedrickande. Jag bjöd på mina "solskensbullar" som jag bakade nån gång under en av mina "bakperioder" och jag kunde inte låta bli att smaka en jag också. En pytteliten en - gubben kan intyga.. ;). Den var faktiskt jättegod, speciellt med tanke på att det var jag som bakat.. ;)  Sen de åkte har jag inte gjort annat än diskat undan, men det kändes som ett helt dagsverke, speciellt med tanke på att det egentligen var gubbens disktur.. hrrm... Nu ska jag surfa runt lite här och ta igen allt jag missat under dagen. I morgon är det gudstjänst och sen borde man packa kläder för en hel vecka, stoppa in allt och sig själv i bilen och styra norröver. Blir troligen så att vi stannar en vecka i allafall, så det gäller att ha tillräckligt mycket kläder med sig.

Godnatt!

Kommentarer
Irene

Du va nog värd att unna dig en bulle så duktig som du e!!

2009-02-22 @ 08:41:26

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort