Pust vilken dag!

Gårdagen i korthet:
Åt det goda nötköttet jag skrev om tidigare, packade i hop våra saker, hann träffa goa Kevin och hans föräldrar innan vi åkte till mina svärs en sväng. Där fick vi även träffa Lotta, Stefan och lilla Wilmer. Just när vi skulle ställa oss i väg hemåt så ringer Moa och säger att vi skall komma dit och man smälter ju direkt.. ;)
Så det blev en sväng ännu via Dantti o Ninas innan vi åkte hem, så lite väl sent blev det nog, speciellt för gubben som skulle köra samma väg igen i morse. Försökte hitta nån "passlig" busstid för nån av oss om vi skulle ha stannat en natt till, men det blev ett enda prackande så vi körde hem i stället.

I morse skulle jag få skjuts till skolan med Nicolina men när vi sen skulle åka så startade inte hennes bil. Som tur hann Sandra & Co svänga om och komma och hämta oss så vi hann i tid ändå. Vi har haft vårdvetenskap hela dan, så man var lagom yr i huvudet innan dan var slut. Först tre timmar hälsovårdsjuridik och sedan två timmar etik. Dessutom hade jag glömt att ta med nån måltidsersättning idag, så jag fick så lov att äta en sallad på lunchen. Det var i och för sig riktigt gott, men inte direkt vad jag planerat.. ;)

Efter skolan stod jag och babblade med Frida så jag tänkte nästan missa bussen, fick ta en liten rusch, men jag hann, det är huvudsaken! Solen lyste och det var alldeles strålande underbart vackert väder. Jag och Kira tog en ordentlig långpromenad på en timme och tjugo minuter. Vi var ute och gick på isen och jag var verkligen glad att jag unnade mig de nya ytterkläderna, perfekt för en så pass kall dag som denna! Oj, vad vi njöt av promenaden båda två, ett perfekt sätt att kombinera njutning med förbränning! ;) Tog lite bilder med vår gamla kamera, om dom var ok, så lovar jag att sätta upp dom här senare!

När jag kom hem var det bara att snabbt fräscha upp sig och slänga i en omgång smutstvätt i tvättmaskinen. Svepte i mig en kakaodrink på stående fot och så fort gubben kom hem hoppade jag i bilen och körde till Emmas. Där satt Emma, Frida och jag sen i nästan fem timmar och skrev vårt arbete i etik. Suck, pust och stön säger jag bara, det går inte att beskriva hur skönt det är att ha det ur världen. Ska finslipa lite i morgon och fixa pärm och innehållsförteckning, men i övrigt är det klart. Känner mig lite som en urvriden disktrasa, det var nog mera arbete med det hela än vi hade trott.

Sen jag kom hem strax efter tio har jag rastat Kira, satt i motorvärmaren åt gubben (ett helt företag), brett goda (?) smörgåsar åt honom och ställt kaffebryggaren tills i morgon bitti. Sen har jag hängt kläderna jag tvättat och ätit lite kalkonstrimlor, det tyckte jag att jag var värd efter en dag som denna! ;)

Nu är det läggdags, i morgon börjar jag klockan åtta och det är tyvärr sjuans buss som gäller, GÄSP!! Godnatt!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort