Fredag

På västfronten inget nytt.

Har haft praktik i skolan i dag. Lärde oss om olika stomier och fick sen testa att byta stomipåsar på olika dockor. Sen fick vi sätta näs-magslang och ge näringsvätska genom dom. Repeterade lite blodtrycksmätning och sängbäddning, men det var väl allt.

En i min klass svimmade i dag under lektionen. Hon sa att hon bara kände sig lite yr och sen blev det svart och hon vaknade när vi lagt henne ner på golvet och lyft upp fötterna. Man blev lite skraj innan man märkte vad som hände, men jag måste nog säga att alla reagerade rätt så snabbt. Bra med lite "verklig övning" för oss blivande vårdare! ;-)

Sen jag kom hem ( och var sur på gubben som inte städat fast han skulle) så har jag inte gjort annat än sovit ett par timmar, varit ut med hunden och tryckt i mig en sliskig drink. Tråkfredag med andra ord. Nu ska jag bara skita i att här ser ut som en svinstia och titta på lite av Lilla huset på prärien. Samt tycka väldigt väldigt synd om mig själv, snyft...

Hoppas ni har en trevligare fredag! ;)


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort