Jag har överlevt den första veckan utan mat! :)

Vägde mig i morse och om man ska tro min våg så har 3,2 kilo gått upp i rök den gångna veckan. Alltid något, blir att fortsätta med ännu friskare tag! ;) Är nog en ordentlig bit kvar till slutmålet, men jag ska inte ge mig så lätt den här gången! Det skulle ju kännas som om man plågat sig själv i onödan, så nej, här ska vi inte ge oss... Utom gubben förstås, han lovade bara att ställa upp en vecka till på hel kur, men iofs så har han ju inte lika många kilon att bli av med. Dessutom har han redan gått ner mera än ett kilo mera än mig.. (Vilket ju inte tävlingsmänniskan i mig gillar så värst mycket, men vad kan man.. ;) )

Har slarvat mig i väg till skolan med åttans buss. i dag har vi första hjälp igen hela dagen, få se vad det blir för uppgifter idag. Förra gången var så rolig så jag har höga förväntningar.  I morse kunde jag inte heller somna om efter att jag väckt gubben klockan fem. Kanske det är så att jag blivit piggare, det skulle man ju bli enligt infobladet. Men direkt pigg känner jag ju mig inte ändå då jag ska masa mig upp efter att ha legat och försökt få tag i sömnen i en dryg timme.

Funderar redan på vad jag ska baka idag. Känns som om det vore roligt att baka bröd, även om jag ännu har kvar rätt så mycket från förra gången jag bakade. Tänker mig ett riktigt gott och hälsosamt bröd, men en massa "fågelfrön" i. Har någon nåt recept på riktigt gott och ändå hälsosamt bröd så får ni gärna dela med er till mig! Möblerade om lite i min frys i går på kvällen så jag kunde konstatera att nog går det att baka lite till ännu innan den är alldeles sprängfull. borde börja satsa på att bara hitta en massa '"hälsorecept" nu. Det går ju inte att ha frysen full med bara kakor och bullar om man ska börja leva sunt.

Nåja, nu ska jag börja söka mig mot mitt klassrum, får återkomma senare.

Ha en riktigt skön tisdag!

Kommentarer
Janna

Grattis!! :) Me dehä fartn tar int i na mang viko tills du har nått målet (men ja antar att man gar ner mest ti föst...). Ja har ett bra brörecept me mytshi fågelfröje i, åtm enl mett tycke. Ja kan skick i fall du har lust ti baka...

2009-01-20 @ 12:15:56
Marika

Janna - fort hiid me i bara! ;-)

2009-01-20 @ 14:42:07
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort