1 down, 2 to go...

Fysiologitenten avklarad! Den gick rätt så bra, hade nog det mesta under kontroll, åtminstone är det den "känslan" jag har. Om det sen visar sig stämma är en annan sak.

Borde nu plugga på läkemedelsbehandlingen, men min motivation är som bortblåst. Borde orka dom här sista två dagarna, men det vill sig bara inte. Det värsta är att jag har en känsla av att läkemedelsbehandlingtenten kommer att vara lätt. Det leder till att jag inte riktigt orkar plugga vilket i sin tur brukar leda till att tenten är mycket svårare än jag trott och det går åt skogen. Men hur jag än försöker så hittar jag bara inte motivationen!! Jag var på urdåligt humör när jag kom hem i dag, vet inte varför, eftersom jag ju tyckte att tenten gått bra. Jag antar att jag bara var trött efter den långa dagen, men inte ens med mycket kyckling och sallad i magen blev jag gladare, så man får ju nog undra.

Hade endast läkemedelsbehandling i dag. Skulle ju ha lektioner till fyra, men fick sluta redan vid ett tiden då vi gått igenom allt inför tenten. Jag och Frida fick alltså sitta tre timmar i skolan och vänta på att få skriva fysiologin. Satt en stund och skulle plugga (läs: satt och pratade ) sen kom vi på att vi tar en promenad i det vackra vårvädret. Sagt och gjort, vi marchade i väg längs med nån väg vi hittade i närheten av skolan. Efter en stund var vi lite osäkra på var vi egentligen var och huruvida vi skulle hinna tillbaka till skolan i tid, men småningom fick vi lokaliserat oss och vi hann nog tillbaka med god marginal.

Hann även med ett besök hos min hälsovårdare i dag och fick en spruta. Med riktigt vaccin den här gången, skulle egentligen ha fått min stelkrampsspruta redan på -06, men bättre sent än aldrig får man väl konstatera!

I morgon fyller alltså gubben år. Har inte fixat nån present, vet inte om det blir nån heller.. ;-) Vi har lite planer på att eventuellt äta "fint" på Amarillo, men vi får se hur humöret och orken är i morgon. Har ju dessutom en immunologi/patologi tent att läsa på tills fredan. Suck och pust.. Får försöka se det positiva i det hela. Endast fyra timmar kvar i skolan, och bara tentskrivning. Kusligt lite, snart är det ju praktikdags! Har lite blandade känslor inför praktiken. Ska bli kul med ombyte och att få tänka på lite annat än tenter och inlämningsuppgifter, men jag är inte den som gillar att komma första dan till nytt ställe, nya rutiner, nya människor... Men jag ska väl bli van med åren.. ;-)  

Nä, nu känner jag mig onödigt gnällig. Får försöka återkomma när jag är på bättre humör!

Kommentarer
janna

Man FÅR va på dålit humör ibland, annos kanski omgivningen missar ho synd i er om ein! :)

2009-03-19 @ 07:10:24
Marika

HAha! He va ju ett bra sätt att si påsaken! Som tur e så e ja gladare i dag! ;-)

2009-03-19 @ 13:32:12
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort