Läkemedelsräkning

Med risk för att bli stämplad som plugghäst/nörd eller annars bara vrickad så kan jag säga att jag suttit i fyra timmar, utan paus och räknat olika övningar till läkemedelsberäkningen. Dessutom - jag tyckte att det var roligt! Inte värst invecklat heller, har förstås två kapitel kvar ( av tio ;-) ) så det kanske blir svårare, men än har det gått riktigt bra. Kunde inte räkna mer än så för då är jag utan att räkna i morgon på lektionerna.
 
Har haft en rätt så vanlig dag i övrigt. Först tre timmar immunologi och patologi föreläsningar. I dag handlade de om åderförkalkning, infarkt, tumörer mm. Intressant, men rätt så svårt, borde redan ta itu med tentläsandet även om det är två veckor kvar till tenten. Mycket som ska hamras in som sagt.

Sen blev det två timmar läkemedelsbehandling. Vet inte om jag skrivit det tidigare, men den här kursen skulle vi egentligen ha gått strax efter jul under en tio veckors period. Tyvärr blev den uppskjuten så vi är tvungna att ta den i racerfart på tre veckor nu strax innan praktiken. Rätt så tufft när man samtidigt läser fysiologi och immunologi/patologi.

Vi fick idag veta att vi får skriva fysiologitenten senare om vi vill. Vi hade ju som sagt tre stora tenter de tre sista dagarna innan praktiken, men nu blev den ena flyttad. Eftersom vi får så tror jag nog att jag ändå ska skriva fysiologin när den först var inplanerad, för jag misstänker att jag inte kommer att vilja läsa så mycket under praktiken och man hinner ju glömma så mycket när det går länge mellan föreläsningarna och tenttillfället. Jag ska försöka vara aktiv med pluggandet så tror jag nog att det ska lyckas. Går det riktigt åt skogen finns det ju alltid omtentamensdagar. Skulle bara vara så skönt att ha det undan så man får fokusera helt och hållet på praktiken sen.

Efter skolan var jag via Prisma och handlade kyckling. Har inte tänkt på annat än kyckling på hela dan, så jag kände at jag bara måste få det i kväll. Handlade lite annat smått och gott i samma veva. Mest smått och lite gott. Har klarat mig ofuskat än så länge. Ännu 800 g hade gått upp i rök när jag vägde mig i morse. Väntar på att det ska börja bromsa upp nu eller eventuellt även gå uppåt lite, det brukar ha en tendens att göra det efter de snabba rasen. Lovade min konsulent att vid nästa vägning skulle jag väga under ett visst antal kilon, så det blir verkligen till att försöka hålla det löftet! :-)

Har varit på en hurtig promenad med Kira. Behöver jag nämna att en lågväxt, långhårad vit hund och töväder inte är nån bra kombination? Hon var inte den torraste när vi kom hem i allafall. Hur som helst härligt med motion, dusch och sen en smaskig kycklingmiddag. Har försökt hela veckan att dra ut på kvällsmaten till en sextiden för att inte bli hungrig innan natten och det har gått riktigt bra än så länge. Har sen ätit 1/4 - 1/2 måltidsersättningsstång på kvällskvisten och det har lugnat ner behovet av att stoppa nåt sött i munnen. Hoppas jag orkar fortsätta lite till bara!

Nu blir det strax natt för min del, klockan närmar ju sig elva i racerfart, har inte hunnit sitta värst mycket framför datorn idag så jag har lite surfande att ta igen, bloggar att läsa... ja ni fattar..

Godnatt!

Kommentarer
Sofie

Du är så duktig! Pluggar som värsta plugghästen och går ner i vikt i rasande fart. Fårstår precis hur Kira såg ut efter er promenad, våren är härlig men inte för en lång hundpäls. ;)

2009-03-06 @ 07:18:37
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort