Ännu en skön promenad

Det här vackra vädret får mer än gärna fortsätta för min del. Jag och Kira tog oss ännu en rask promenad idag, (utan pauser för nåt extra luktande ;) ) det tar ca en och en halv timme att gå längs strandpromenaden till bostadsmässoområdet och tillbaks, men i det här vädret är det absolut värt det! Stötte inte på några glädjedödare idag, så njutningsfaktorn närmade sig maxnivå. Lite trött i benen kände jag att jag var, blir nog en vilodag småningom, eller åtminstone en dag med bara ett "pass".. ;) Jag måste nästan erkänna att jag blivit träningsnarkoman, eller åtminstone promenadnarkoman. Men om jag inte tar en promenad på kvällen så får jag så "lång tid" och om jag blir utan att göra så börjar jag bara tänka på mat i alla dess former och risken är väldigt stor att jag trycker i mig nåt som jag inte borde. Vilket förstås annars också händer titt som tätt, men jag inbillar mig själv att det händer mera sällan om jag är ute på promenad en timme eller två. Knäppa funderingar, I know... ;P

Sitter och väntar på min kära make igen, ( ni vet han som stänker kaffe på ens byxor.. ), förhoppningsvis kommer han hem halv åtta som han ska och inte halv nio som i går. De senaste dagarna har jag bara levt på sånt jag hittat längst bak i skåpen, knäckebröd, frukt, en ananasburk och ägg. Ja, igår blev det en tallrik mannagrynsgröt också. Vill ha RIKTIG mat nu, sallad och ordentliga proteiner (så jag blir stor och stark.. ;) )  Så idag bara MÅSTE vi hinna till butiken, annars vet jag inte hur det slutar. Har varit för lat för att gå till några av de här små butikerna här i närheten, jag föredrar verkligen att storhandla framför att gå flera gånger i veckan och slarva hem lite i gången.

I morgon är det tidig väckning igen, så jag får verkligen se till att jag kommer mig i säng i tid i kväll. Inte blev det nån sömn nu på eftermiddan heller fast jag hade tänkt ta en tupplur. Det var för ljust ute och att dra för persiennerna kändes som slöseri med solljus, så jag fick glömma sömnen. Sover väl desto skönare i natt ska vi hoppas!

Kommentarer
Mela

Du är så duktig Marika! Får man fråga hur mkt du lyckats gå ner nu?



Och ni är mer än välkommen hit, dörren står öppen för er :)

2009-05-12 @ 22:21:55
Hemsida/blogg: http://melano.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort