BRINNANDE kärlek

Ifall ni funderar över min rubrik kommer svaret något längre ner i inlägget.. ;)

Har gått en hel massa dagar sedan jag senast gav nåt livstecken ifrån mig i form av nåt blogginlägg. Men jag kan lugna er med att jag både lever och har hälsan, det enda jag lider av är lite brist på motivation. ;) Har nu senast haft tre dagar ledigt. Tre dagar med alldeles strålande väder. Ljuvligt. Inget bloggväder med andra ord...

Hade besök i torsdags av Anna, Jocki och deras Liam. En rolig kväll, fick än en gång konstatera att man träffas alldeles för sällan! Fredagen var jag ju ledig så det blev en långpromenad på förmiddan och sedan satt jag bara i solskenet på balkongen och njöt av en bra bok. Länge sen jag känt att jag riktigt kunde sitta i lugn och ro. Storhandlandet var avklarat, lägenheten städad och jag hade avverkat min motionsrunda. Alltså inga egentliga måsten som behövde göras. Underbart! När gubben kom hem från jobbet packade vi våra kläder och satte oss i bilen norrut.

Lördan innebar först och främst några lata timmar i solen, sen blev det att börja ställa sig i ordning för bröllopet. Och kan ni tänka er - jag kunde trots allt ha syrrans studentklänning! Visserligen satt den inte helt perfekt, men - den gick att ha. Men tills nästa gång jag behöver låna den ska nog ett och annat kilo till ha försvunnit. Var lite nervös inför bröllopet då jag skulle agera fotograf i kyrkan, men det gick rätt så bra. Åtminstone tror jag det, har ännu inte i detalj hunnit studera alla hundratals foton som blev tagna under kvällens lopp.. ;)


Kusin Vitamin o gubben hennes :)


Angående rubriken ja.. Satt bredvid min kusin Anna på bröllopsfesten och plötsligt hör jag henne utbrista: Nej, se! Nej, se! GISSA om inte hennes servett hade hamnat nära ljusdekorationen på bordet och fattat eld! Snabbtänkt som hon var (eller var det bara en reflex? ;) ) tar hon servetten och dränker den - i MITT vattenglas! ;) Gissa om vi började skratta, tårarna rann utför kinderna på oss och ännu länge efteråt kunde vi börja skratta bara vi såg på varandra.
Resultatet:

Najs eller bajs? ;)

Senare på kvällen var jag ju förstås tvungen att följa med Eurovisionfinalen, så det blev läggdags lite väl sent. Släpade mig upp vid halvniotiden och åt frukost. Sen blev det till att ta en joggingtur. Hade tyvärr lite väl bråttom i väg så jag var lite för mätt, men jag kom mig runt min planerade runda åtminstone. Tog en snabb dusch och sedan raka vägen ut i solen. Njutning för fulla muggar! Tänk om det här vackra vädret höll i sig resten av sommaren också, skulle ju vara för härligt! Fast å andra sidan skulle man ju vara tvungen att betrakta det från insidan av korvfabriken till största delen så vad spelar det egentligen för roll... ? ;) Kommer verkligen att sakna min semester i år! Har ju hunnit bli bortskämd under de år man jobbat.

Senare på dan var jag på sammankomst med mina föräldrar och när vi kom hem så hade mina syskon med familjer kommit på besök så det blev en kväll i trevligt sällskap. Strax innan vi styrde kosan mot Vasa var vi och inspekterade brorsan och hans frus husrenovering som nu börjar vara i slutskedet. Oj, vad fint de får det! Blir ju alldeles "hussjuk" fast jag var så trött på att ha hus för bara några månader sedan. Och - visst nog är det rätt så skönt att bara ha en lägenhet just nu, men jag skulle inte tacka nej till några kvadratmetrar till!

Efter en alldeles för kort natt så har jag spenderat dagen i jobb. Hade idag min praktikutvärdering tillsammans med min handledare och handledande lärare. Så nu skulle det gälla att svarva ihop en fin praktikrapport och renskriva min inlärningsdagbok, samt avverka mina sex sista skiften så är min första praktik avklarad. Mitt första läsår också för den delen. Endast tre och ett halvt år kvar då med andra ord.. ;)
Efter jobbet blev det en "powernap", en promenad och matlagning och sen har jag försökt få nån rätsida på mitt bloggläsande och skrivande och det är ett helt företag i sig.. ;) I kväll ska jag gå och lägga mig I TID för en gångs skull. Börjar dessutom en timme senare i morgon, inte illa!

Ha det gott!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort