Hemma, trött och frustrerad

Hemma efter en lång ledig helg norrut. En hel del program och en hel del folk har man hunnit träffa. Imorse var gubben till tandläkaren och efteråt styrde vi mot Vasa, han skulle i jobb halv tolv. Har ledigt ännu idag och har nu suttit en stund med lite skolarbete. Lite EXTRA skolarbete vill jag poängtera. Därav frustationen i rubriken. I vår skola har vi en massa grupparbeten, de allra flesta examinationsuppgifter består av just grupparbeten och i viss mån är det helt ok, men ibland blir det bara FÖR mycket. Som den här gången t.ex. Eftersom vi var fyra stycken i vår grupp försökte vi dela upp vår arbete lite så att alla fick varsin del och sedan sammanställer vi det hela och försöker få det till ett enhetligt arbete. Brukar fungera bra, men den här gången ville det sig ICKE. En i våran grupp (en som inte tillhör vår klass utan bara tog den här kursen samtidigt och hamnade i vår grupp), har gång på gång lovat lämna in sin del av uppgiften men det händer ingenting. Nu ska den lämnas in i morgon och vi andra har fått nog på att vänta, så nu har vi delat på hennes del och skriver lite till på var. Sen skall jag och A. ses i morgon och svepa ihop det. Behöver jag säga att man är mera än arg? När man för en gångs skull skulle ha varit klar i god tid, så är det nån annan som sinkar så att det ändå blir en massa stress i sista minuten. GAAAHH!!! :(

Trött är jag eftersom det tydligen var omöjligt att få tag på nån sömn i går. Jag vet inte hur länge jag låg och vred mig. (hur mycket man nu slipper och vrida sig när man sover två stycken på 90 cm ;) ) men det kändes som flera timmar i allafall. Men i morse var det bara att glatt stiga upp, gubben skulle dras ur sängen, väskor skulle packas... Väskorna ja.. Hur kan det komma sig att man har dubbelt mera packning för ett par dagar 100 km bort än man har för en hel vecka i södern? Månne nåt fel på packtekniken eller klädåtgångsberäkningarna? Sen har man ju en liten vovve också som ska ha sitt med, man vet att man lever så att säga! :)

Nu ska jag slösurfa en liten stund, men sen borde jag antingen ringa till eller personligen släpa mig till mitt förra praktikställe. Jag har nämligen lovat ställa upp i jobb nu på torsdag om det behövs, men jag har inte fått nån bekräftelse på om det verkligen behövs, så vi ska se hur det blir. Skulle vara kul, men samtidigt lite nervöst, har ju inte varit där sedan praktiken.

Hoppas ni har det bra! :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort