God morgon (förmiddag?)!

Jag skrev inte om det i går, men efter att jag tagit mig till skolan på morgonen och suttit där en stund ed de andra på klassen så kom det en lärare in och meddelade att den lärare som vi skulle ha i Forskning och Utveckling hade blivit sjuk. Det vara bara att söka sig hem igen, men en cykeltur på 9-10 km gör väl bara gott eller hur? Speciellt om det är minusgrader och man är lika dum som en fjortis och inte fattar att ha varken långkalsonger eller mössa...

Hur som helst så innebar lärarens insjuknande att jag i stället fick "höstlov" resten av veckan. I går gjorde jag inget vettigt förutom promenaden med Kira, men idag har jag bestämt mig för att vara lite duktigare. Skall bara låta frukosten sätta sig lite så drar jag iväg till gymmet. Sen ska jag vara riktigt duktig med mitt skolarbete i MD01, så jag med gott samvete kan ta det lugnt sen i helgen. Det blir en helg norröver igen, härligt! Som det är nu så åker vi "hem" varannan helg, eftersom gubben jobbar varannan lördag och det söndan efter är gudstjänst på morgonen. Skulle bli en massa körande fram och tillbaka och man skulle knappt hinna till Kållby innan man var tvungen att vända och köra till Vasa igen. Så det här systemet tycker jag funderar rätt så bra, om man bortser från att det känns som två månader mellan gångerna vi är norrut, istället för två veckor.

Nä, nu ska jag söka efter lite träningskläder, bädda sängen och varva igång hela maskineriet här, ha en bra dag! :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort