Skön helg!

Hej alla! Här njuts det av ledig helg och trevligt sällskap. Fredagskvällen var det "kalas" för lillebror så då lyckades vi få hela familjen samlad här i Kållby. Fick njuta av mina underbara syskonbarn, som alla växer så fort att moster/faster inte alls hinner med i svängarna! Efter idol blev det rätt så tidigt sängdags, försökte ännu kika lite på finskan, har ju min tent på fredan, men motivationen och orken tröt så jag tror jag kom mig genom två sidor. Sen försökte gubben förhöra mig lite, men det var inte så vidare lyckat då jag ju inte hunnit läsa mer än två sidor. :)

På lördagen våldgästade vi (för ovanlighetens skull, hrm, hrm) Dantti o Nina. Var först en snabb vända till nåt gårdsloppis och efter det blev vi bjudna på mat. Efter maten agerade gubben o Dantti flytthjälp åt deras bror, medan Nina och jag löste lite världsproblem. :) Lagom till kvällsmaten sökte vi oss mot Kållby och spenderade sen kvällen där. Gubben lyckades med att skruva AC aggregatet i våran bil, så om han faktiskt fick det att fungera som det skulle så sparade vi verkligen en rejäl slant. Jag är ju inte så insatt i elektronikens mysterier men om jag förstod honom rätt så borde det fungera.

Satt uppe alldeles för länge och såg på nån film som kom på TV, så gubben har verkligen tagit sovmorgon idag, han har inte stigit upp ännu heller. Morsan och jag har varit på en härlig förmiddagspromenad med the three crazy dogs. Temperaturen var strax på plus och på sina ställen var det svartis och halt, så man får nog se upp när man ska köra nånstans nu. Är på jakt efter vinterdäck till bilen, borde verkligen byta nu så mycket som vi kör mellan Vasa och Kållby/Jeppis/Larsmo. Nu ska det strax bli mat här. Nöt innerfilé - låter väl inte illa! :)

Ha en skön söndag!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort