Gäsp!

Det är verkligen inte det lättaste att stiga upp till morgonskifte när man har haft kvällsskifte kvällen innan. Idag har det nog känns som om mina ögon varit mera i kors än vanligt. Har dock varit en helt ok dag, har ju inte så många morgonskiften så det var kul att hänga med riktigt på "riktigt" i dag. Jag fick även vara med på en bronkoskopi, det var intressant!
Hade en riktigt bra helg, fullspäckad med program, men man ska väl veta att man lever.. ;) På lördan var jag med min kära mor och min kusin Elli till Kokkola på lite shopping, sen släppte mamma av mig hos systeryster i Furuholmen och där "hjälpte" jag henne med lite packande inför deras flytt. Hur mycket hjälp det blev i slutändan kan ju diskuteras men om intet annat så fick jag ju spendera lite kvalitetstid tillsammans med världens bästa Kevin. Senare på kvällen kom de till Kållby, där även sötaste Moah var i farten. Barn är bara för underbara! :)
Söndan innebar morgonpromenad med mamma och hundarna, gudstjänst med kyrkkaffe och sedan blev vi bjudna på söndagslunch till Lepplax. Där blev vi sen kvar hela halva kvällen, först hos Mia o Hassi och sen hann vi också avlägga visit hos Emil o Irene, där Amos charmade oss resten av kvällen. Kvällen avslutades i soffan i Kållby, vi såg filmen 50 first dates och jag tyckte den var riktigt bra, innehöll lagom mängder romantik, komik och tragik - helt i min smak! :)
Vi kom tillbaka till Vasa i går på förmiddan och efter en lång, lång, långpromenad med vovven så fick jag snällt söka mig i jobb tills klockan två. Sen hann man bara hem och snabbt sluta sina blå en stund innan det var dags att stiga upp igen. Men nu har jag bara kvällar resten av veckan, och torsdan är jag ledig så jag ska väl få sovit ordentligt åtminstone.
Nu borde jag bestämt ta itu med lite klädtvättande och annat trevligt, kylskåpet ekar tomt så om jag bara fick väckt min kära make så borde vi ta en tur via Prisma och inhandla lite ätbart för de närmaste veckorna. Men orka, när man knappt vill få ändan ur soffan... :)
Hoppas ni har haft en bra helg och en fin start på veckan. Vädret kan man ju inte klaga på åtminstone!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort