Å hej å hå

Här har det då inte direkt regnat in inlägg den senaste tiden.
En rätt så händelserik vecka har förflutit sedan jag senast var in och påminde er om min existens. Förra onsdagen var min bästa vän och jag till Tuuri och gjorde av med lite cash. På torsdagen styrde vi kosan mot Tammerfors där vi först shoppade loss i Ideapark innan vi körde till vårt badhotell där vi simmade, åt oss tjocka, sov en god natts sömn, åt en smarrig hotellfrukost, simmade igen och efter utcheckningen avslutade vi med ett besök vid IKEA. Så ifall ni inte kunde räkna ut det så kan jag meddela att så värst mycket av mina sommarjobbspengar inte längre tynger vårt konto. :)
På lördagen var det villaavslutning och den firades traditionsenligt vid mina faddrars villa. På programmet stod, umgänge i goda vänners lag, bad i baljan, volleyboll, god mat i mängd och massor och som avslutning på det hela ett rejält raketkalas. Trött och belåten återvände man till Kållby, stort TACK för oss än en gång!
Söndagen inleddes med promenad (allt för länge sedan sist) tillsammans med kära mor, medan farsgubben kockade. En supergod söndagslunch senare var det dags att avlägga ännu en visit hos våra goda vänner H&M. (Då menar jag inte butiken :) ) Väl där så bokade vi stuga för höstens fjällvandring, så nu har vi ännu nåt att se fram emot innan vintern riktigt tar vid.
Skolan började igår, med en riktig rivstart. Eftersom jag dessutom kommer att vara borta fr.o.m nästa onsdag och en vecka framåt så känns det lite extra tufft. Har nu börjat med kursen Forskning och Utveckling 2. Ska ha svept ihop två arbeten, läst på en tent och inte minst påbörja våra EXAMENSARBETEN! Trots att vi har mera än hälften av utbildningen kvar så vevar vi i gång redan nu. Jag får nästan lite andnöd och det är inte helt utan en klump av stress i magen, framför allt pga att jag missar flera lektionstillfällen i och med vår resa. Men jag försöker tänka att det nog kommer att ordna sig. En sak i taget.
I helgen reser gubben till Stockholm och mamma och pappa till Luleå. Vilken tur att jag har hundarna att umgås med, tar nog mitt pick och pack och tillbringar helgen i Kållby, nån måste ju hålla ögonen på lilla lillebror också (som ändå bara fyller 20 om en och en halv månad, haha ). Tar med mig min kurslitteratur, mitt nya handarbete och min nya bok så ska jag väl nog ha sysselsättning så det räcker och blir över.
Är rätt så nyss hemkommen efter en promenad då jag kände mig tvungen att inviga min nya vindtäta dräkt, som införskaffades med tanke på vår fjällvandringsresa. Än så länge är jag mycket nöjd med köpet, lite ny och styv känns den ännu, men ett par promenader till så börjar den nog mjukna. Förhoppningsvis ryker ett par kilon på köpet, min semestervecka var inget vidare med tanken på min viktnedgång, ett rejält språng uppåt var nog saldot. Dock vann jag ju vår första vecka, minns inte om jag redan skrev det (antagligen) men förra veckan blev det ingen vägning eftersom vi var i Tammerfors då. Har alltså två dagar på mig nu att få bort några gram, på torsdag är det nästa tävlingsdag.
Nu ska jag hämta gubben från jobbet, det blev ett långt och hoppigt inlägg och tyvärr skrivet på den här mongodatorn som inte sätter in mellanrum mellan styckena hur många gånger man än trycker på enter. Hoppas ni inte blir vindögda av att läsa i alla fall, Ber redan i förväg om ursäkt för eventuella stavfel också, skrivet i hast och utan tid att stavningsgranska. Vi hörs! :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort