Hej och hå..

Avverkar mina skiften i rask takt. Två nattskiften kvar nu i helgen och sedan fyra skiften nästa vecka. Jag ser ljuset.. ;) Även om jag inte vantrivs på min arbetsplats så kräver det lite för mycket av den energi jag inte har för tillfället. Så ifall ni inte märkt det vid det här laget så väntar jag otroligt mycket på min lediga vecka. :)
Nu väntar jag på att gubben ska komma hem, har försökt förbereda honom på att vi ska vara kulturella i kväll och gå på konstens natt här i Vasa. Går det som vanligt får jag väl nog skippa det för att han inte orkar, men det vore ju inte illa att bli positivt överraskad nångång eller?
Jag och gubben har för övrigt påbörjat vår vikttävling. Vi ska båda ner ett rejält antal kilon i vikt och nu har vi kommit fram till att vi ska väga oss en gång i veckan och den som gått ner minst under veckan som gått kommer att få nån typ av straff. Dock har vi ännu inte kommit på vad det skulle kunna vara för straff som skulle vara lagom tråkigt för att man verkligen skulle kämpa för att gå ner i vikt, men ändå inte orealistiskt omänskligt hårt. Några tips? Gärna nåt som också innebär att den som vunnit veckans viktkamp får ut nåt positivt av det hela. Sen löns det inte att tipsa om saker som att t.ex. den som förlorar ska diska i en vecka eller nåt sånt, för det spelar ingen roll fast gubben förlorar så "gör han det en annan dag" tills jag inte orkar se på det hela och diskar undan ändå.
Undrar om man borde ta sig en eftermiddagstupplur för att orka med kvällen? Borde ju passa på och börja svänga dygnet lite fel då jag ska börja vaka i morgonkväll. Om man bara orkade fixa till middagen sen också. Är det inte det ena så är det det andra. Tack för ordet.

Kommentarer
Anonym

1 timmes massage? ;) ;) ;)

2010-08-13 @ 10:20:52
Marika

inget dåligt förslag, ska ta upp det med styrelsen. ;)

2010-08-13 @ 12:48:07

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort