Jullov

Har fortfarande tretton dagar jullov framför mig och idag har jag faktist skrivit en hel del på vårt idéframförande, vilket har inneburit att en relativt stor sten föll från mitt hjärta. Eller åtminstone byttes ut till en sten av avsevärt mindre storlek. :) I morgon ska jag jobba om hälsan tillåter, har varit en riktig "snorunge" de senaste dagarna så min hjärna har känts rätt så trög. Fortsättningsvis vill den nog inte riktigt fungera som den ska, men vi ska hoppas att det är övergående.

Har firat jul med familjen. Julafton tillbringades till största del i Esse hos gubbens syster där några av hans syskon, svärfar och gubbens farbror hade samlats. Svärmor hade den stora äran att få tillbringa julaftonen på jobbet. Det blev dock lite stressigt för vår del eftersom vi strax efter att ha fått i oss julmaten fick byta om för att tomta både där och hos en granne till dem. Tomtandet tog nog längre än vad vi hade räknat med så det blev bara en snabb kaffe efteråt innan vi for till Kållby.

På julaftonsmorgon fick gubben köra ensam till Vasa, för jag var alldeles tung i huvudet av allt snor, så jag följde med julottan via datorn istället. Sen på dagen kom alla mina syskon och deras familjer hit och vi åt julmat här och t.o.m. tomten kom sig hit på besök trots att det var dagen efter dopparedagen. :) Mina stickade mössor passade i två fall av tre, Kevins mössa var på tok för liten så den måste jag nog skarva i om den ska täcka mera än toppen av huvudet. :) Gubben fick nya skidor av mig i julklapp, han har många år pratat om att han skulle tycka att det vore roligt att skida, men då han nu inte har haft några skidor... Nu är det i allafall slut på den ursäkten! :) Själv fick jag också endel smått och gott, så jag antar att jag varit snäll i år också. Fick bl.a. två par pocketböcker som jag knappt kan bärga mig från att börja plöja igenom. Som tur har jag ju skrivit på mitt idéframförande nu så småningom kanske jag kan slå mig till ro på soffan med en bok under näsan, utan att ha alltför dåligt samvete.

På julaftonskväll var vi också en sväng till Larsmo för att träffa svärföräldrarna och gubbens syskon. I Näs var det fullt hus, bara ett par stycknar saknades för att hela familjen skulle vara samlad. Senare var det tänkt att vi skulle på inflyttningskaffe till Sara och Jimmys, men det fick vi skippa iom att Kevin fick en mindre trevlig julklapp i form av magsjuka. :( Hoppas han är frisk tills nyårsafton i allafall! Vi hade glömt att ta med Moas och Zackes julklappar så vi pratade lite om att föra dem senare på kvällen, men när vi kom tillbaka till Kållby var vi båda rätt så trötta så vi kröp under filten på soffan och hade tänkt stanna där resten av kvällen. Men se det tänkte inte våran Moa godkänna. Hon ringde upp och övertalade oss att komma dit. Och vem kan motstå en fyraåring som så bestämt säger i telefon att "Hon blir så irriterad om vi inte kommer, då vi lovat!" :) Vi hade en trevlig kväll i vilket fall som helst och Moa, hon var ju nöjd när vi kom, inte minst för att vi hade med hennes julklapp. :)

Gårdagen tillbringades till största del framför Guitar Hero. (surprise, surprise... ;) ) Jag börjar snart nästan bli skicklig. Haha! Gubben fick så lov att styra kosan mot Vasa på kvällen eftersom han i dag skulle börja på sitt nya jobb. Själv satt man ju uppe mera eller mindre halva natten eftersom man svängt dygnet fel väg. Hade dock klockan på nio i morse för att tvinga mig upp och börja få livet på rätt köl igen. I morgon väntar ju troligtvis jobb från klockan sju så då gäller det ju att vara någorlunda skärpt.

Nu är det bara det, att jag borde göra något åt Kiras päls innan hela hunden bara är en stor hårtova. Här busar hon som en galning med morsans hundar och springer ute i snön, så den senaste tiden har inte gjort så vidare gott för hennes päls. Jag borde skämmas som har henne att se ut som hon gör, men förhoppningsvis blir det lite bättre efter idag. En ordentlig spark i baken åt mig själv bara!

Ha en skön vecka!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort