Lördag

Efter att ha varit i jobb från kvart före fem till lite över tre i går så var det rätt så skönt att slänga sig en stund i soffan när man kom hem till Kållby, någon riktig sömn blev det inte men bara att vila och lite halvslumra en stund gav mig ork att sitta uppe ända tills filmen slutade vid halv ett tiden. Martin o Soffi hämtade hem mat från KorvGörans och med en halv kebabportion i magen sover man som en prins vill jag lova.  

På schemat i dag (förutom tidernas längsta sovmorgon) står lite skoljobb och förhoppningsvis någon form av promenad i något skede. Sen kommer mor och far i huset hem nån gång i dag också misstänker jag. Om de nu inte är alldeles för imponerade av sitt nyförvärv och bestämmer sig för att stanna på vägarna lite längre. Farsgubben fyller ju 50 om 11 dar och har "fått" en husbil som present i förskott, så få se hur mycket de hålls hemma framöver.

Nej nu får jag väl bara bita i det sura äpplet och ge mig i kast med forskningens magiska värld. Begrepp som variabler, reliabilitet, kvalitativa/kvantitativa forskningar, fenomonologi, hermeneutik, bla bla bla... tycker ni inte att det bara låter för intressant och upplyftande. Jag kan knappt bärga mig, vill bara sätta i gång genast... 

Okej, där lyckades jag inte ens lura mig själv..


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort