Min man

Min man är en konstig filur. Han har en humor som det tar år innan man förstår sig på. Tyvärr har han inte förstått det själv, så otaliga är de stackars kassörskor som inte har en aning om vad han snackar om när han börjar dra sina konstiga historier eller kommentarer i kassan. Han är vääääldigt trög när det gäller att göra saker han inte själv vill. Är det nåt han själv vill så går det undan, oftast hinner han inte ens tänka efter före. Han kan sova mera än klockan runt utan problem, det är inte bara en gång jag väckt honom när jag kommit hem från ett morgonskifte vid tre tiden. Min man tror att smutsiga kläder vandrar till tvättkorgen av sig själv, för han lämnar dem alltid bredvid sängen och sen är de plötsligt tillbaka i skåpet, rentvättade och vikta. Min man är inte direkt ekonomiskt lagd, han betalar inga räkningar och vet aldrig om han har pengar på kontot eller inte. Min man är ingen sportig typ, han motionerar ungefär en gång i kvartalet. Min man är en besserwisser, även de gånger han inte har en aning om vad man diskuterar. De gånger min man är sjuk eller har slagit sig så kunde man av hans jämrande tro att han ligger på dödsbädden. Min man kan reta mig till vansinne på 4,7 sekunder, för att sedan skratta åt mig när jag är arg som ett bi.
Min man är bra på att laga mat, han kan trolla fram mumsiga rätter även de gånger då kylskåpet inte innehåller mycket mera än lampan. Min man går (oftast) att muta då jag vill få min vilja fram. Min man ringer samtal för min del de gånger min telefonfobi inte går att övervinna. Min man väckte mig mitt i natten för att visa att han renoverat klart vårt sovrum. Min man sålde sitt drömhus och sade upp sig från sitt jobb för att jag skulle kunna förverkliga mina drömmar om studier. Min man offrar sin nattsömn för min skull de gånger jag inte mår bra. Min man står ut med tårar, suckar och hopplöshet. Han orkar med mig de gånger jag knappt orkar med mig själv. Min man ger mig pussar och kramar varje dag. Min man älskar mig fast jag inte gjort något för att förtjäna det. Min man är världens bästa. Jag älskar dig DAVID!
Ps. Min man gillar inte att synas i bloggen, så skvallra inte åt honom ;)

Kommentarer
Anonym

"Daddi..tuuuschh" seir Moah!! H/ Eva

2010-09-29 @ 20:12:55
Marika

Voi Moah, nu komber ja snart o tuuuschar de å! :)

2010-09-29 @ 22:13:03
Mia

Nemen, Marika va du skrivar fint! Ja blir ju nästan tårögd! ;) Ni e såå mysi på kortti. (Å föståss i verklihejte å) :D

2010-09-30 @ 21:03:06
Mia

Nemen, Marika va du skrivar fint! Ja blir ju nästan tårögd! ;) Ni e såå mysi på kortti. (Å föståss i verklihejte å) :D

2010-09-30 @ 21:03:43
Mia

Ooops! Sorry, ja tror int et du ha så stint ti fata som i sir ut et ja sko tro.

2010-09-30 @ 21:05:15
Emma

åå, tåra trillar <3

2010-10-03 @ 20:10:05
systern till din man :)

jaa du, Marika :) kan en kärlek förklaras på nåt bättre sätt...du hittar verkligen orden...även om de e ett tag sen vi som syskon bott hemma tillsammans så kommer en del minnen tibax...även om åren går så e de vissa "saker" som består :) o ja tror att våran mor till fullo håller med :)

2010-10-17 @ 20:01:04
Anonym

jaa du, Marika :) kan en kärlek förklaras på nåt bättre sätt...du hittar verkligen orden...även om de e ett tag sen vi som syskon bott hemma tillsammans så kommer en del minnen tibax...även om åren går så e de vissa "saker" som består :) o ja tror att våran mor till fullo håller med :)

2010-10-17 @ 20:03:20

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort