Söndag

Söndag kväll och jag har precis kommit hem till Vasa. (För andra vändan i dag..) Ska nu bo särbo måndag till fredag och sedan är det igen dags att bli Lepplaxbo över helgen. Jag har på känn att det kommer att bli ett evigt rännande fram och tillbaka längs riksåttan de kommande veckorna. Nåväl, snart är det sommar och då är det slut med pendlandet för en bra stund framåt.

Efter att vi varit på gudstjänst i förmiddags blev det söndagslunch på Rosso med Hassi, Mia, Sue och Botvid. Efteråt var vi på kaffe till de två sistnämnda innan det var dags att åka norrut igen och se hur Kira klarat sig ensam i Lepplax. Duktig hade hon varit men glad var hon naturligtvis då vi kom hem.

På kvällen tänkte vi att vi åker till Kållby igen eftersom vi inte sett till Kevin och Pontus i helgen och vi antog att de skulle vara där. När vi svängde in på vägen till mina föräldrars hus såg jag att Sara och Jimmys röda Volvo stod på gården och jag hann ta ut segern i förskott tills jag såg att husbilen saknades. Vi hade precis missat dem, de hade smitit i väg på en kort husbilstripp med mina föräldrar. Dock tipsades vi om att Martin och Soffi åkt för att hälsa på Robbi och Mia så vi stack dit för att bjuda in oss själva en stund. Kvällen spenderades alltså i gott sällskap och Teah showade på hela halva kvällen för oss, inklusive ett smärre blodbad när hon ramlade och slog pannan på ett stolsben. Tur att det finns plåster som reder upp situationen. :)

Lämnade av gubben i ett fortfarande rätt så svalt och rökluktande hus i Lepplax och tog min klädväska, min söta vovve och körde hem till Vasa. Behöver jag ens säga hur nöjd jag över att sommarhastigheten är tillbaka längs riksåttan? Dock är jag och mörkerkörning ingen vidare kombination, känner mig mera eller mindre blind mellan varven, men hem kom jag i ett stycke och det får man ju vara tacksam för.

Nu ska jag stupa i säng. I morgon väntar en intressant förmiddag då vi ska få fördjupa oss i krystningsskedet. Sen måste jag ringa gubben där vid sexsnåret för att säkerställa att han verkligen vaknat av sin väckarklocka. Det vore ju inget vidare att försova sig på sin första dag på nya jobbet.


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort